Edisi Blogger: Februari 2010

Selasa, 16 Februari 2010

"Sekali Air Bah, Pantai Terus Berubah"


Ada satu cerita orang dulu2..ni pasal orang2 muda yang suuuuka bercinta-cintun..ni kisah benar ya..ada bukti sudah. Discovery pun ada buat research (kaa di tombirang). Nak dimulakan cerita..ada sumandak ni kan, nama dia c Yorut (bukan nama sebenar) dan seorang cowok bernama Gutuk (bukan nama sebenar). Dorang ni kan baru berumur setahun jagung pun sudah terer mengayat (kata2 manis bercinta). Dorang ni malas p sikul n malas belajar n malas morobuat (bekerja). Duit belanja pun mintak dari orang tua. Rogonon (kurang ajar) betul. Pada suatu hari c Gutuk p la tempat c Yorut. D rumah tu ada ba bapa c Yorut sedang tidur2 ayam. Bukan kasi tidur ayam aa. C Gutuk indak nmpak bapa c Yorut ba. Bapa c Yorut ni pun indak suka sama c Gutuk. Dia macam mo tompiling ja c Gutuk lau jumpa d mana2. Tapi disebabkan cinta punya pasal, c Gutuk sanggup juga melawan rasa takut itu untuk pg sana rumah c Yorut. Bila c Gutuk indak nampak bapa c Yorut, dia pun rasa seronok la sebab boleh ajak c Yorut pg dating. Si Yorut pun kesiokan jga sebab dapat jumpa koginawaan dia. Tanpa disedari oleh bapa si Yorut, dorang pun pg la berdating sana disan baang (tepi sungai) di hujung kampung. Sedang dorang siok2 mengayat, tiba2 bapa c Yorut ni pun datang dari belakang dorang la sambil bawa parang tajam, keras, n panjang lagi. Punya la c Yorut sama c Gutuk terperanjat. Garang ba bapa si Yorut ni. Badan dia pun besar macam Hulk Hogan. Siapa indak takut kan. Dorang pun cepat2 mo lari tapi indak tau mana tempat mo lari. Ba, sudah terkejut n takut kan, mana boleh berpikir waras lagi. Dorang pun menjerit kuat2 sampai satu kampung dengar. Bapa si Yorut pun dengan sekuat tenaga dia kasi tibas (tetak) si Gutuk sebab kacau anak dia. Baa..matila c Gutuk di tempat kejadian 'on the spot'..maka jadi andartu la si Yorut indak jadi kawin2. Itu-itu saja la ceritanya. Tak la dramatik sangat. tapi memang macam itu ba kalau cerita benar punya..

Sabtu, 6 Februari 2010

Telling u this


what am i goin to tell u huh..im new at blogging..don know exactly what blogging is all abt..but when i look at most of my friends blog, they posting some kind of expression, feelings, n idea la...so, maybe im goin to do the same thing at my first blog..haha..wanna know what im feeling rite now...IM HAPPYYY..hahahaha..