Edisi Blogger: September 2011

Jumaat, 30 September 2011

[18SG] Suami ikat, perkosa isteri degil

Macam-macam la kejadian pelik sekarang ni. Baca saja apa yang dilaporkan oleh myMetro online.

AMPANG: Akibat enggan mendengar cakap suami, seorang isteri diheret masuk ke dalam bilik di rumahnya di Pandan Indah, di sini, sebelum suaminya memaksa melakukan hubungan seks.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, mangsa yang berusia 29 tahun diperlakukan sedemikian disebabkan kedegilannya yang berkeras untuk pergi ke jamuan makan malam anjuran pejabatnya biarpun ditegah suaminya.

Suami mangsa yang berusia 29 tahun tidak membenarkan mangsa pergi ke jamuan itu kerana mahu membawanya pulang ke rumah ibunya yang berhampiran rumah mereka bagi menghadiri majlis kenduri pada malam sama.

Mangsa yang tidak berpuas hati dengan perbuatan suaminya membuat laporan di Balai Polis Pandan Indah, di sini.

Menurut sumber, kejadian itu bermula selepas suami mangsa melihat isterinya itu bersiap untuk pergi menghadiri jamuan makan malam anjuran pejabatnya.

“Bagaimanapun, suami mangsa hairan apabila melihat mangsa bersiap seolah-olah mahu keluar menyebabkan dia bertanyakan ke mana isterinya hendak pergi.

#Entah nak cakap apa lagi..huhu

Read more at http://www.nancypoh.com

Ahad, 18 September 2011

[MEMORY] Tipu cikgu di sekolah


Semua orang punya memori atau kisah silam yang tidak dapat dilupakan tak kira ianya pahit atau manis atau asam atau pedas. Salah satu ialah kenangan di sekolah tak kira sekolah rendah atau sekolah menengah atau sekolah persendirian. 

Nak tanya, pernahkah kamu menipu guru? Jangan tipu, mesti pernah kan. Terutamanya pasal kenapa tak hadir sekolah. Adalah yang cakap sakit (padahal sihat), atuk meninggal (padahal sudah lama meninggal), balik kampung (padahal kampung sebelah sekolah je), dan macam-macam lagi lah. 

Jujurnya, saya sendiri pun pernah menipu semasa cikgu tanya kenapa tak hadir ke sekolah. Tapi kali ini saya bukan menaip pasal tipu helah lapuk yang telah saya buat. Nanti kedapatan (padahal sudah pun kedapatan). Huhu..ini pasal kawan baik saya yang seorang ni. Dia menipu untuk saya walaupun saya tak suruh. Baik sungguh dia kan (padahal bercakap jujur lagi baik). Heee..

Begini ceritanya, dulu masa kami kat sekolah menengah, saya ni kira selalu gak tak gi sekolah. Kemudian pada suatu hari tu, cikgu kelas tanya pada kengkawan kenapa saya tak hadir. Dengan selamba je kawan seorang ni cakap "banjir". Cikgu tu pun percaya juga kononnnya rumah saya kena banjir. Dengan nada simpati cikgu cakap "oh, kesiannya, semalam pun hujan memang lebat kan". Si kawan seorang ni kemerahan muka menahan ketawa termasuklah geng2 yang lain. Bukan apa, yang dia cakap alasan banjir tu kenapa..saya ni tinggal di kawasan bukit. Kat bukit mana ada banjir. Kalau tanah runtuh mungkin boleh diterima alasannya. Nasib baik cikgu tu tak tahu rumah saya kat mana. Selamat sekejap. huhu..Hampir semua kawan dalam kelas pun tahu saya ni tinggal kat mana. Tapi biasalah kan..tolong-tolong cover line. Hah..seronok lah tu sekejap dapat main-main kan cikgu. 

Tapi bila dikenang semula memang tak patut dorang dan saya buat macam tu. Kalau kedapatan memang tak baik jadinya. Kena jemur la kitaorang satu kelas. Huhu..atau pun kena suruh naik tiang bendera di masa panas terik oleh cikgu disiplin yang garang..ataupun kena suruh nyanyi lagi "maafkan kami" depan perhimpunan..nak ke?

So, begitulah ceritanya tentang memori lalu yang tidak dapat dilupakan. Teringat zaman bergeng-geng kat sekolah. Kepada korang yang malas datang ke sekolah tu...agak-agak lah sikit kalau nak menipu cikgu. Tak baik tau. Maka rajin-rajin la hadir ke sekolah untuk mengurangkan rasa bersalah supaya tidak didapati bersalah. Kepada cikgu-cikgu, maafkan lah pelajar-pelajar yang kurang ajar walaupun diajar supaya lebih banyak belajar. Peace!


Read more at http://www.nancypoh.com

Sabtu, 17 September 2011

[PELIK] Kuku paling panjang di dunia!!!

Inilah wanita yang mempunyai kuku paling panjang di dunia dan tercatat dalam buku rekod dunia Guiness. Chris Walton telah memelihara kukunya itu selama 18 tahun yang kini berukuran 10kaki 2 inci di bahagian kiri dan 9kaki 7inci di bahagian kanan.
Chris Walton pemegang rekod kuku paling panjang di dunia.

Beginilah keadaan Walton ketika menggunakan telefon bimbit.

Kuku Walton ini panjangnya berukuran 6.02meter.
Walton, 45, yang juga seorang penyanyi profesional mengatakan akan kepayahan yang disebabkan oleh kukunya itu dalam kehidupan sehariannnya termasuklah pembersihan.

Sebelum ini rekod kuku terpanjang dengan jumlah ukuran 28kaki adalah milik Lee Redmond dari Salt Lake City tetapi kuku-kukunya itu patah selepas dia terlibat dalam kemalangan pada tahun 2009.

Jumaat, 2 September 2011

How to Meet Girls Confidently

If you're a shy guy, meeting new people can be intimidating and overwhelming. Meeting members of the opposite sex can be even more frightening, especially if you want to impress them. Many women appreciate men who have sensitive sides to their personalities, but you still have to present yourself with confidence to capture their attentions. In addition to simply building your self-esteem, there are several easy ways that you can appear more confident when meeting girls.

1. Stand up straight. Girls pick up on non-verbal cues from your body language, so don't slouch and keep your hands stuffed in your pockets. Use good posture, look up instead of at the floor, and use your hands to naturally make gestures when you speak instead of hiding them.

2. Keep a smile on your face. Girls respond to positive people, and confident people tend to be positive. Smile, nod in agreement, and laugh at appropriate times during a conversation. If you appear to be happy, she will know that you are happy because you are talking to her. If you're frowning or seem anxious or overly nervous, she may wonder what about her is causing you to act that way.

3. Maintain eye contact during the entire conversation. Don't look down at the ground, stare at your hands, or look to the side or behind her. If you do, she may think you're not focused on the conversation or are not interested in her. Don't maintain eye contact for so long that you creep her out, though -- it's OK to look down or away for a brief moment.

4. Communicate using direct language. If you want to ask her to dance, introduce yourself and ask, "Would you like to dance?" Don't engage her in a long conversation because you're too nervous to ask her for what you want. She won't understand why you're droning on and on. If she says no, accept her refusal politely. Say "OK" and then excuse yourself. Continuing to try to get her to dance with you will make you appear needy and desperate.

Not enough? visit eHow.com for more!