Edisi Blogger: Februari 2015

Isnin, 23 Februari 2015

Rosmah buat lawak GST! Lebih risau pasal rambutnya, takut tukang gunting naikkan harga

Adei...macam semacam jer gua bila baca artikel ni. Memang tidak dinafikan yang majoriti rakyat Malaysia memang agak gerun untuk menghadapi zaman GST yang bermula April ini. Bagi rakyat biasa, memang akan sangat pening untuk membuat bajet bulanan kelak..nak buat prioriti benda apa yang paling penting untuk dibeli dulu...haih..

Tapi kalau Rosmah...benda yang paling dia takut bila GST dilaksanakan kelak ialah.........rambutnya...adoyai...

The Goods and Services Tax (GST) will curb errant hairdressers and tailors from overpricing their wares, said the Prime Minister’s wife Datin Seri Rosmah Mansor today, lamenting that she had to fork out RM1,200 each time she had to dye her hair at home.

"It is really hard to make tailored clothes these days. Their prices come up to RM500, and I am speaking as a representative of a housewife that buys made-to-order clothes.

"We have to make beautiful clothes to attend functions, but the prices are way too high. For those who can afford, it's alright.

"But what about housewives like us, with no income?" she said during a briefing on the GST with other wives of ministers and deputy ministers (Bakti) in Petaling Jaya today.

Rosmah complained that the charges for hairdressers, tailors and make-up artists who make house calls were "really high" and "did not make sense".
She said that housewives like herself, who had no choice but to use their services, often became victims and were burdened with exorbitant prices.
"Housewives, especially, often become the victims to such traders because there is no price control and guidelines by the government on house call services," she said.

Despite the stumbling oil prices, Rosmah said that these errant business people have refused to lower the prices for their services.
"Do we (housewives) have to keep asking our husbands then? For those who have husbands who don't mind giving (money), it's fine. But sometimes, there are husbands who say 'hey, I gave you last week and you
want more?' "So I feel that we (the government) should monitor these things as they (traders) will make exorbitant profits," Rosmah added.

She also said that traders who provided services at clients' homes were usually those who worked independently and who are not
likely to register for the GST.

"Tailors and hairdressers will not register but we don't want them to increase the charge for their services."
The prime minister's wife claimed that she did not want to make a big deal or "too much noise" over this issue as some might say that even her husband is quiet about the issue but noted that this was "reality".

"When the prices of these services increase by RM200 we feel the pinch and if we complain, I am just afraid that they wouldn't want to make our clothes. And it is hard for us as wives of civil servants," she said.

Deputy Finance Minister Datuk Ahmad
Maslan, who gave the briefing on the GST, said that many were still confused with the implementation of the consumption tax, thinking that it would cause prices of goods to increase.

"That is not right. People think that when the GST is implemented, the prices of goods, such as furniture, electrical items and clothes will go up but in fact, it would decrease.

"This is because the current sales and
services tax is 16% but GST is only 6%,
which would mean the prices of goods will fall," he said.

Speaking to reporters later, the deputy
minister said that Bakti's call for control in services tax for house calls was a good suggestion and will be considered.

"It is a good suggestion and I believe the relevant ministry, the Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism Ministry will look into this," he added. – February 23, 2015. - The Malaysian Insider

Rabu, 18 Februari 2015

(Gambar) Terkejut jumpa pisau cukur dalam kuih tinapung

Kes ini berlaku kat Beufort Sabah baru-baru ini. Memang agak viral juga jadi perbualan di whatsapp sampai akhbar popular mstar pun turut membuat liputan mengenainya.

Pisau cukur dalam kuih tinapung. Jenama Gillete lagi tau. Kalau orang Dusun Sabah, mereka panggil kuih ini sebagai kuih 'tinapung'. Tapi kalau orang Melayu Brunei, mereka panggil kuih 'kelupis'. Nampak sama tapi ada beza. Kuih ini memang antara kuih favorite orang Sabah lah.

Harap-harap lah berita terbaru mengenai pisau cukur dalam kuih tinapung ini tidak memberi kesan terhadap selera anda terhadap tinapung yer. Jangan pulak lepas ni, kuih tinapung diberi label baru 'kuih tinapung gillete'.
Pisau cukur dalam Kuih kolupis atau kuih tinapung
KOTA KINABALU: Seorang pemilik kedai kopi terkejut apabila menemui beberapa keping pisau cukur tertanam dalam kuih kelupis yang dijualnya.  Beliau percaya ada individu yang cuba mensabotaj perniagannya dengan meletakkan kepingan pisau cukur berkenaan dalam kuih tradisional tersebut.  
Kuih kelupis merupakan sejenis kuih yang diperbuat daripada tepung beras pulut. Ia merupakan kuih tradisional masyarakat Melayu Brunei di Sabah dan Sarawak. Peniaga yang hanya mahu dikenali sebagai Awang, 35, berkata dia baharu sahaja membuka perniagannya di bandar Beaufort apabila tiba-tiba seorang pelanggannya menunjukkan kepingan pisau cukur yang terdapat dalam kuih berkenaan pada pukul 9 pagi, 14 Februari lalu.  
"Saya sangat terkejut dan membawa kuih kelupis tersebut ke balai polis dan membuat laporan pada pukul 4 petang hari yang sama," katanya.  
Kuih kelupis yang dijual oleh Awang sangat digemari masyarakat tempatan dan popular di daerah tersebut. 
 
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Beaufort, Supritendan Mustaffa Maarof mengesahkan pihaknya telah menerima laporan daripada pemilik gerai tersebut. Beliau berkata pihak polis kini sedang menyiasat isu berkenaan.  
"Kami sentiasa memantau perkara ini kerana nyawa orang awam di daerah ini mungkin terancam sekiranya insiden yang sama berulang kembali," katanya. - mstar

Pendedahan wajah artis yang dikatakan mensihir Azwan Ali

Sebelum ini, Azwan Ali telah mendakwa bahawa dirinya sering disihir oleh seoran artis 'bapok tua' namun tidak menyatakan siapa. 

Namun demikian, Azwan Ali telah menggemparkan dunia hiburan tanah air seketika dengan memuat naik gambar artis tersebut di laman instagram miliknya. Macam biasalah, sudah pasti gambar itu disertai dengan caption berbaur hinaan dan amarah.

"Slm. Dah La Bapok Tua? Job Takde? Dok Gigih Cari Bomoh Setan Sihir Artis Lain ? Pastu IG dok Main Buih Sabun ? Jijiknya Jahanam Anjing" - IG Azwan Ali

 Siapakah yang didakwa Azwan Ali telah mensihirnya? Wajah artis itu didedahkan di bawah...artis yang mensihir Azwan Ali ialah J....

Wajah artis yang mensihir Azwan Ali ??
Jaafar Onn ??

Tak tau lah sama ada berita ini sahih ker tak. Sama-sama kita tunggu apa kata Jaafar Onn lepas nih..memang akan perang la dorang..jangan saja asyik sihir mensihir sesama sendiri..tak baik tau!

Sumber berkaitan: OhBulan, ThePena

Isnin, 16 Februari 2015

Eizlan Yusof dan isteri sah cerai talak satu

AMPANG: Rumah tangga yang dibina pelakon Datuk Eizlan Yusof dan isterinya, Datin Vie Santie Harun selama tujuh tahun akhirnya musnah apabila pasangan itu disahkan bercerai talak satu. Perceraian mereka disahkan oleh Makamah Syariah Gombak Timur di sini pada Isnin.

Hakim Syarie, Shaiful Azli Jamaludin memutuskan percerian itu selepas mendapati lafaz cerai yang diucapkan oleh pelakon itu terhadap isterinya pada 28 September 2014 adalah sah.

Pasangan tersebut bersetuju hak penjagaan tiga anak mereka diberikan kepada Vie Santie Harun selaku ibu manakala Eizlan mendapat kebenaran untuk bermalam dengan anak-anaknya pada masa yang dipersetujui bersama. Vie Santie selaku plantif juga bersetuju tidak akan membuat tuntutan mutaah manakala nafkah edah pula akan diberikan mengikut budi bicara Eizlan. Eizlan, 44, dan Vie Santie, 29, bernikah pada 7 Julai 2007 dengan hantaran RM77,777.77.

Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga orang anak iaitu Vie Zaara, Zareef Yusof dan V Zaalia yang
berumur antara dua hingga enam tahun. - mstar 

Ironi sekali...hantaran 77777.77...pada 7/7/2007...perkhawinan kekal 7 tahun saja...apapun, semoga mereka terus tabah dan harmoni dalam hubungan walaupun sudah tidak bergelar suami isteri lagi.

Gempar! Nora Danish Muncul Dalam Video Pengganas Mahu Letup Mahkamah

Sebuah kumpulan yang menggelarkan diri sebagai Anak Muda Malaysia mengugut untuk mengadakan bantahan terhadap sistem keadilan dengan menyerang mahkamah pada 11.30 malam, Rabu ini.

Namun apa yang lebih menarik perhatian kami ialah kemunculan foto Nora Danish sepanjang seminit durasi video tersebut. Apa kaitan Nora Danish dengan pengganas?

Kumpulan yang menggunakan ID – Isis Malaysia 69 membuat ancaman melalui video dimuat naik melalui YouTube, semalam.

Dengan berlatarkan bendera Malaysia, empat individu lelaki tampil memakai baju hitam dan menutup muka dengan topeng hitam.

Namun yang menjadi persoalan sekarang kenapa muka Nora Danish yang dipaparkan? Apa kaitan Nora Danish dengan sistem demokrasi negara? Siapa Nora Danish sebenarnya?

Mungkin si pengganas ini hanya membaca tulisan di sebalik foto Nora Danish tersebut. Tapi kenapa Nora Danish?

Nora Danish Buat Laporan Polis

Terbaru, Nora Danish bakal membuat laporan polis ekoran gambarnya yang digunakan sepanjang klip video pengganas tersebut.

(Via OhBulan)

Sabtu, 14 Februari 2015

Masalah vagina sempit kini boleh diatasi dengan menggunakan usus babi

Pertama di dunia, wanita yang mengalami masalah sukar melakukan hubungan seksual kerana vagina sempit kini boleh diselesaikan dengan menggunakan usus babi. 

Ini kerana, usus babi mempunyai struktur yang hampir sama dengan tiub vagina manusia. Pembedahan rekonstruksi vagina dengan menggunakan usus babi ini telah berjaya dilakukan oleh sebuah hospital di Republik Czech.

Laporan ini dipetik dari laman kompas.com

>> m.kompas.com/health/read/2015/02/14/130000523/Pertama.di.Dunia.Rekonstruksi 



Ucapan takziah kurang cerdik dari Ibrahim Ali terhadap TGNA dicemuh

Tu pasal...lkekadang, diam itu lebih baik dari berkata-kata...dan bila berkata-kata, fikir dulu..terlajak perahu boleh undur, terlajak kata badan binasa..kenyataan dan ucapan takziah Ibrahim Ali terhadap pemergian TGNA..

Satu kenyataan di laman Facebook presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berhubung kematian Datuk Nik Abdul
Aziz Nik Mat menerima cemuhan para pengguna media sosial itu.

Tulisan tersebut menerima lebih 2,500 komen yang rata-rata mengutuk dan mengecam bekas MP Pasir Mas itu
kerana tidak sensitif.

Ibrahim dalam tulisan yang dimuatkan kira-kira tengah malam tadi antara lainnya menyebut bahawa pemergian
Nik Abdul Aziz pada malam taditidak mengejutkankeranasudah lama tidak sihat”.

Ibrahim juga mendakwa allahyarhamtidak banyak membangun kemajuan rakyat dan negeri Kelantan”. Kalau ikut pada usianya, maka pemergiannya tidaklah mengejutkan dan sebelum ini sudah lama tidak sihat, umurnya juga panjang.

Rakyat Kelantan ramai menyanjung nya kerana beliau dikatakan ulamak dan di gelar tok guru, walaupun beliau tidak banyak membangun kemajuan rakyat dan negeri kelantan. Malah kemajuan Islam di Kelantan tidak kemana dan
hukum hudud gagal di laksanakan semasa hayat nya walaupun menjadi MB Kelantan lebih 20 tahun,” tulisnya di laman tersebut.

Ibrahim ketika dihubungi mengesahkan bahawa akaun Facebook yang memuatkan tulisan itu merupakan
akaunnya. Namun, beliau menjelaskan bahawa ia ditadbir oleh seorang individu lain, katanya yang kini berada di luar
negara.

Beliau juga menyarankan agar media tidak menyiarkan rakaman berkenaan, yang kini disebarkan meluas di Internet.
Semakan kira-kira jam 12.30 petang mendapati kenyataan berkenaan didapati dipadamkan.

Ia kemudiannya diganti dengan satu ucapan takziah yang ringkas dan juga satu gambar ungkapan doa dalam bahasa Arab.

“Ada pihak urus (akaun Facebook)... Tak payah guna kenyataan (awal) itu,” katanya melalui kiriman SMS.
Seorang pengguna Facebook antara lainnya menyifatkan Ibrahim bersikap "busuk hati" kerana sanggup
mengeluarkan kenyataan tersebut.
"Busuknya hati orang tua ini, moga bertaubat sebelum kau dijemput oleh pencipta," kata seorang pengulas
yang menggunakan nama Nor Azlyna.

Seorang lagi pengulas, Rabiyatul Adawiah Ghani berkata Ibrahim perlu merenung kembali tindakannya.
"Semua orang dah screen shoot dan save di memori otak kenyataan awak itu. Kami minta awak mengucap panjang, kaji semula apa yang awak tulis," katanya.
Tidak kurang juga yang mahu Ibrahim menjelaskan lagi tindakannya.

"Saya nak bertanya kenapa Datuk padam status ini," soal Muhamad Zaid Farhan.

Jenazah Nik Aziz selamat disemadikan pagi ini dengan diiringi puluhan ribu penyokong di Pulau Melaka, Kota
Bharu. - TMI

Khamis, 12 Februari 2015

Punca sebenar kejadian wanita bogel merayau di KL

Bukan sebab Anwar kena penjara...tapi memang perempuan tu mengalami masalah mental...atau gila kerana tekanan.

Itulah punca sebenar kenapa wanita yang dipercayai berasal dari Indon itu menelanjangkan diri.

Rabu, 11 Februari 2015

Video wanita bogel merayau di KL viral...betulkah ia disebabkan Anwar dipenjara?

Gempar bila video seorang wanita bogel kelihatan merayau-rayau di sekitar KL menjadi viral di laman sosial.

Yang menjadi persoalannya, ada pula yang mengatakan bahawa wanita itu sengaja berbogel selepas Anwar didapati bersalah. Ini kerana menurut pengguna laman sosial dengan nama Randau Sarawak itu, wanita tersebut tidak berpuas hati dengan keputusan Anwar!

"Tak puas hati keputusan Anwar! Dia kata Anuwar takkan kena penjara, jika kena penjara juga dia nak telanjang jalan kaki di KL..."


Apapun, ini hanyalah cerita yang kita lihat melalui media sosial. Kita tak tau sama ada ia benar atau sebaliknya. Mungkin saja pengguna facebook itu sengaja mereka cerita. Mungkin juga wanita telanjang itu mempunyai masalah..kita tak tau..so, biar pihak berwajib saja yang menguruskan benda ini.

Peace yoo!! Cantik juga wanita tu yer..



Selasa, 10 Februari 2015

#AnwarVerdict Saiful Bukhari menang bergaya, Anwar dipenjara lima tahun

Anwar diiringi Guan Eng, KitSiang dan anaknya (via Says)
Maka berakhirlah sudah satu kisah bukan dongeng!! Kes Liwat yang tak pernah selesai ini akhirnya menemui garisan penamat. Dan pemenangnya ialah si terliwat, Saiful Bukhari. 

Maka dengan ini, Anwar didapati bersalah dan dihukum penjara lima tahun kerana meliwat bekas pembantu peribadinya, yang entah mengapa, sudi merelakan dirinya diliwat ketika itu. #justsaying

Inilah harga sebuah pengorbanan...sebagai rakyat marhaen, kita sekadar dapat menilai berdasarkan kepada pemikiran rasional masing-masing. Kita tak tahu hal sebenar pun. Hanya Tuhan saja yang tahu segala-galanya.

Apapun, doakan yang baik-baik untuk kedua insan itu. 

Jumaat, 6 Februari 2015

Bukan kitab tapi komik Kristian dalam bantuan banjir

Biar betik Sinar Harian ni...kitab Kristian mana ada rupa macam tu. Tajuk artikel kenalah tepat. Bukan kah lebih elok tulis saja 'buku Kristian' ker atau 'komik Kristian' kat tajuk tu..alahai..

Anyway, penyebaran ajaran agama lain terhadap orang Islam di negara ini adalah salah di sisi undang-undang. Sekian

Khamis, 5 Februari 2015

Ceramah berbaur rasis? Ustaz Kazim dakwa dirinya difitnah

IPOH - “Saya difitnah,” Itu luahan penceramah terkemuka, Datuk Mohamad Kazim Elias yang menafikan sekeras-kerasnya tuduhan melulu daripada seorang lelaki di Kelantan yang mendakwa dirinya, telah mengaibkan masyarakat Cina hingga boleh menimbulkan ketegangan kaum.
Ustaz Kazim bersama para penyokongnya
Menurut Mohamad Kazim, dirinya juga tidak menyangka ceramahnya di Surau Al-Iman, Kemensah Heights pada November 2009 lalu itu dibongkar semula  dan seterusnya dijadikan isu oleh pihak tertentu.

Malah katanya, ceramah berkenaan sebenarnya tidak memiliki apa-apa isu pun melainkan mengenai kewajiban umat Islam untuk mempertahankan pemerintahan sebagai sesuatu yang disuruh di dalam Islam.

“Kita nafikan sepenuhnya tuduhan kerana ianya berbentuk fitnah tuduhan melulu tanpa melihat keseluruhan isi ceramah tersebut. Tak tahu kenapa dibongkar dan dijadikan isu.

“Saya kata, siapa sebenarnya tuan? Siapa sebenarnya hamba? Tak lama huraian, dua minit lebih tetapi tempoh itulah yang diambil dan dijadikan isu. 

Yang berkhidmat kepada negara adalah pihak polis yang kebanyakannya orang Melayu. Waktu orang lain sedang tidur, makan minum di kelab-kelab malam, yang berjaga askar Melayu, di tengah lautan, tengah sempadan. Keamanan ini datangnya daripada askar kita orang Melayu.

“Janganlah cakap ketuanan Melayu. Siapa Melayu, siapa yang tuan, kita dah duduk dalam negara yang boleh berkongsi tanah, berniaga malah dapat pingat dan pangkat. Kita tak pernah pertikai.

Kita cuma minta jangan timbul isu yang timbulkan ketegangan, tetapi saya pula dituduh menimbulkan ketegangan. Ini sebenarnya yang saya rasa pengadu ini tidak faham dengan apa yang saya cakap atau dia tengok hanya dua minit itu sahaja,” katanya lagi.

Mohamad Kazim berkata demikian pada sidang media sempena himpunan 22 badan bukan kerajaan (NGO) di dataran Pusat Pengajian Al-Barakah, hari ini.

Hadir sama, Ketua Penerangan Majlis Ayahanda-Ayahanda Perak (Maap), Datuk Halim Ramli.

Tambah Mohamad Kazim, isu berkenaan mungkin ditimbulkan kerana ada pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk menutup isu-isu lain seperti isu hudud, pilihan raya majlis perbandaran dan sebagainya.

Oleh itu katanya, ada pihak yang cuba menggunakan populariti dirinya sebagai penceramah terkemuka tanah air pada ketika ini dengan mengaitkan isu-isu perkauman (rasis) dalam ceramah yang disampaikannya.

“Isu ini juga mungkin ditimbulkan sebagai satu usaha bagi menutup isu-isu lain yang sedang hangat dibincangkan pada hari ini seperti isu hudud, pilihan raya majlis perbandaran dan sebagainya.

“Pada ketika ini juga saya lihat ‘kebangkitan’ masyarakat untuk dengar ceramah sangat hebat. Mungkin juga ianya satu usaha untuk ‘peti sejuk’kan saya kerana bercakap isu rasis dan sebagainya,” katanya lagi.

Sementara itu, Mohamad Kazim berkata, pihaknya sudah membuat laporan polis berhubung perkara berkenaan bagi menyatakan perkara yang sebenar kepada masyarakat.

Menurutnya, beliau juga turut menerima banyak mesej yang menyatakan sokongan kepadanya berhubung isu berkenaan. - SinarHarian



Fenomena telur berdiri? Ini mungkin sebabnya

PASIR PUTEH - Semalam merupakan Hari Telur Berdiri atau Lup Choon dalam kalendar Cina, yang mana tepat jam 12 tengah hari, telur boleh diletakkan berdiri untuk beberapa ketika. Telur berdiri adalah fenomena alam biasa seperti mana fenomena lain seperti laut pasang besar (Fullmoon) dan fenomena Halo (lingkaran cahaya seakan-akan pelangi mengelilingi matahari atau bulan walaupun ia sering dikaitkan dengan mitos tertentu.

Fenomena air laut pasang besar dikenali juga sebagai Perigee berlaku ketika bulan purnama apabila bumi menghampiri bulan yang menyebabkan graviti bulan menarik paras air laut sebelum surut semula kerana bumi berpusing sementara fenomena Halo pula disebut sebagai fenomena optik yang mana ia berlaku akibat biasan daripada kristal air atau ais dalam awan sirus.

Hanya kerana ia jarang dibincangkan, fenomena telur berdiri yang dikatakan berlaku semasa tempoh Ekuinoks iaitu kedudukan matahari, bulan dan matahari berada pada sudut paksi selari masih kekal sebagai misteri.

Apatah lagi dalam kehidupan moden hari ini, masyarakat Cina sendiri ramai yang tidak memberi perhatian serius kepada fenomena itu walaupun sesetengah dari mereka menganggap keupayaan meletakkan telur berdiri membawa keuntungan.

Segelintir pula mengatakan ia tiada kaitan dengan kedudukan bulan dan matahari, sebaliknya telur boleh diletakkan berdiri pada bila-bila masa sahaja ketika berlaku tarikan graviti. Penduduk setempat, Chan Loe Yee, 70, berkata, hari itu dinamakan juga sebagai Tuan Uoo Zet dan merupakan hari yang dinanti-nantikan bagi mereka yang mengetahui keistimewaannya. Katanya, kaum Cina pada masa lampau meraikan kedatangan hari tersebut bersama keluarga dan rakan-rakan dengan menjamu kuih ‘Chang’ yang dibungkus seakan-akan ketupat.

“Di premis perniagaan telur syarikat SPSB di bandar ini, pekerja syarikat berjaya meletakan hampir 100 telur secara berdiri setiap tahun dan ia menjadi acara tahunan yang agak berbeza dan santai sehingga menarik perhatian pelanggan.

“Ini bukti masih terdapat generasi kaum Cina yang memberi tumpuan fenomena aneh dalam kalendar mereka dan sekalipun ia kekal sebagai misteri, ia sekurang-kurangnya mengajak kita untuk berfikir mengenai keunikan alam,” katanya.

Menurutnya, sehingga ke hari ini, tidak ada perincian yang jelas daripada ilmuan dunia mengenai fenomena tersebut tetapi katanya, ia menganggap logiknya berdasarkan fenomena laut pasang besar yang mana kedua-duanya berlaku kerana graviti.

Apa yang nyata katanya, masyarakat Cina sinonim dengan bulan sehingga menjelang Tahun Baharu Cina, mereka menyediakan makanan istimewa yang dikenali sebagai kuih bulan.

“Ada hari di mana suatu ketika masyarakat Cina mengamalkan tradisi duduk dan memerhatikan bulan mungkin kerana bulan mempunyai kaitan rapat dengan kejadian di bumi, mungkin juga dengan melihat bulan masyarakat masa itu mendapat petanda mengenai sesuatu yang berlaku di bumi,” katanya.

Seorang lagi penduduk, Abdul Gahani Muhammad, 58, berkata, dia langsung tidak mengetahui tentang telur berdiri dan Halo tetapi sudah biasa dengan fenomena laut pasang besar.

Katanya, dahulu penduduk terlibat tidak mengetahui punca sebenar kejadian laut pasang besar tetapi pernah mengalaminya sehingga terpaksa meninggalkan kawasan pantai.

“Saya tak tahu ia berlaku kerana graviti ke apa, yang pakcik tahu air laut pasang besar berbanding waktu biasa, bezanya sekarang sebelum berlaku sudah ada pihak memaklumkannya.

“Sebenarnya apa sahaja yang berlaku merupakan fenomena termasuk hujan juga tetapi kerana hujan berlaku terlalu kerap maka kita menganggapnya sebagai perkara biasa, ia tetap menakjubkan bagi mereka yang memikirkannya.

“Semua itu menunjukkan kebesaran ALLAH SWT yang menciptakan alam ini, fenomena-fenomena alam itu hanya sebahagian kecil yang kita sedari dan yang penting kita bersyukur kerana diberi peluang menikmati alam yang hebat ini, “ katanya. - Sinarharian