Edisi Blogger: Oktober 2015

Ahad, 25 Oktober 2015

Oh! Baru gua tau..6 Cara menyusukan bayi dengan betul

Ketika menyusukan bayi, para ibu perlu mengetahui cara menyusukan bayi dengan betul. Jika tidak, ia akan mengakibatkan masalah bukan sahaja kepada bayi malah juga kepada si ibu.
Berikut merupakan cara mengetahui samada bayi menyusu dengan betul atau tidak.
1. Mulut bayi terbuka luas.
2. Dagu bayi menyentuh payu dara.
3. Bibir bawah bayi bergulung keluar.
4. Hidung bayi terletak pada payu dara dan bayi boleh bernafas.
5. Bayi menghisap, berhenti sejenak dan menghisap semula. Hisapan secara perlahan dan dalam.
6. Ibu boleh mendengar bunyi bayi menelan susu.

Gambar menujukkan apa yang berlaku di dalam mulut bayi ketika penyusuan jika bayi melekap dengan betul.
Ketahui kebaikan penyusuan susu ibu terhadap bayi baru lahir. Info penting kepada para ibu yang baru melahirkan anak.

Ahad, 18 Oktober 2015

Tol terpaksa dinaikkan kalau tak nak BR1M diturunkan - Najib

Harga tol dah naik lagi..untuk kesejahteraan rakyat katanya..fuh, rasa bertuah pula gua kat Sabah ni sebab tak der tol nak bayar..

Tapi duit tetap bnyak keluar juga untuk maintenance kereta yang terpaksa melalui jalan berturap yang banyak kurap..lobang sana sini..bikin cepat rosak tayar dan alignment kreta jew..

'Bertuahnya' kita rakyat Malaysia...banyak sangat 'hadiah' dari Najib...GST, Tol naik, minyak naik...sebab nak bagi BRIM tahun depan katanya..hohoho..HIDUP NAJIB!!! HIDUP UMNO!! Yeah..terima kasih Be eNd..next PRU, sila lah pangkah lagi alat timbangan yang dah lama tak kena servis tu yer.

Anyway, nasib Sabah Sarawak dan Semenanjung bakal serupa selepas lebuh raya Pan Borneo siap...hohoho..

Tol naik lagi!! Grrrrr..ni ada 10 tips nak jimat duit walaupun tol dah naik

Kenapa wanita suka lelaki

Kenapa wanita suka lelaki? Satu soalan simple tapi banyak jawapan tersiratnya.

Boleh juga menjadi soalan bonus yang tak payah disoal pun tak per..

Tapi...bila dibawa kepada satu perbincangan serius akan menjadi satu topik berjela-jela panjangnya.

Ahh..malas gua nak cakap. Yang pasti hanya wanita tulen saja yang suka pada makhluk bernama lelaki.

Ramai Wanita suka pada lelaki berkerjaya,
Ramai Wanita suka pada lelaki tampan,
Ramai Wanita suka pada lelaki kaya,
Ramai wanita suka pada lelaki warak,
Tapi ingatlah...di kala kamu ingin bersuamikan seorang lelaki berkualiti persis seorang raja, pastikan dirimu juga mempunyai kualiti persis seorang ratu...sekian

Baca lagi 7 Sebab Kenapa Lelaki Nampak Seksi Pada Mata Wanita Sampai Bikin Cair

Ahad, 4 Oktober 2015

Gambar 'mesra' dengan PM Israel, ini jawapan ikhlas dari Najib

Memang riuh seketika bila sebuah akhbar tempatan melalui laman twitter mereka menyiarkan gambar Najib bersama dengan perdana menteri Israel, Netanyahu, sedang bersemuka dengan mesra.

Apahal korang kecoh? bukankah Najib yang disayang itu merupakan seorang yang mesra alam, mesra pengundi, mesra dengan semua orang. Depan je lah..kalau belakang, lain dah jadinya..hohoho

Jangan cepat buat andaian..Menurut sumber..alaa, Buletin TV3 tadi tu lah..Najib ada buat kenyataan bahawa beliau menafikan bahwa dia telah membuat satu perjumpaan dengan pemimpin Israel tersebut. Malah Najib dengan penuh iklasnya menyatakan yang gambar tersebut diambil ketika dia dan Netanyahu bertembung di luar bangunan UN. Saksinya boleh tanya Anifah Aman dan duta Malaysia kat USA.

Apakah maksud senyuman Netanyahu tu ya? Ketika gambar ini diambil, Najib sebenarnya baru saja selesai berucap di persidangan UN tersebut. Dalam ucapannya, Najib mendesak agar Israel menghentikan serangan ke atas bumi Gaza di Palestin.

P/S: Jaga-jaga yer Najib...Yahudi tuuu!