Ada sebab kenapa pelukis ini melukis potret Donald Trump guna darah haid | Boros Di Aralom

Selasa, 15 September 2015

Ada sebab kenapa pelukis ini melukis potret Donald Trump guna darah haid

Mungkin ramai yang kenal dengan ahli politik dan usahawan berjaya dari US INI, Donald Trump. Sebelum ini, populariti Trump melonjak naik ketika mengendalikan program realiti 'The Apprentice' yang cukup mendapat perhatian di kalangan penonton.

Kini, Trump mula berjinak-jinak dalam dunia politik dan sedang berjuang dalam parti Republikan. Trump juga dikatakan bakal bertanding dalam pemilihan Presiden Amerika Syarikat.

Namun, nampaknya Trump perlu bekerja keras untuk memenangi pemilihan tersebut selepas mengeluarkan beberapa kenyataan kontroversi dan menimbulkan ketidakpuasan banyak pihak.

Terbaru, seorang pelukis wanita bernama Sarah Levy telah melakar satu potret Trump dengan menggunakan darah haidnya. Ia dilakukannya sebagai protest terhadap beberapa kenyataan Trump yang bersifat rasis dan sexist.

Antaranya, Trump pernah menggelar migran Mexico yang datang ke Amerika sebagai 'perogol' dan 'penjenayah'. Selain itu, Trump juga pernah mengeluarkan kenyataan berbaur sexist terhadap seorang ahli politik wanita di negara itu.

http://i100.independent.co.uk/article/why-this-artist-painted-a-portrait-of-donald-trump-in-her-menstrual-blood--b1oDesvM8x

P/: Teringat pula gua dengan Bung Moktar Radin, MP Kinabatangan tu..ingat lagi tak dengan kenyataan 'bocor' dia?

Tiada ulasan: