Bumi akan kiamat pada tahun 2023 dan 10 lagi ramalan Pastor Salazar | Boros Di Aralom

Isnin, 28 Mac 2016

Bumi akan kiamat pada tahun 2023 dan 10 lagi ramalan Pastor Salazar

Bukan sekali tapi sudah berkali-kali kita disajikan dengan berita berunsur ramalan-ramalan yang entah betul entah salah. Mereka kononnya mengaku sebagai nabi yang memiliki keupayaan mistik lagi misteri seperti kemampuan untuk meramal masa depan. Mereka-mereka ini seringkali dibandingkan dengan ahli nujum ternama sepanjang zaman, Nostradamus, malah ada yang lebih dasyat lagi ramalannya.

Terbaru ini, ada seorang pastor yang mengaku dirinya boleh meramal apa yang bakal berlaku dalam masa terdekat. Lelaki bernama Pastor Ricardo Salazar ini malah mengakui dirinya sudah meramal bila hari kiamat akan terjadi. 

Jom kita renungkan 11 peristiwa yang bakal berlaku mengikut ramalan Pastor Salazar ini.

1. Dalam masa terdekat ini, negara-negara Eropah bakal menutup sepenuhnya sempadan negara masing-masing bagi mengelakkan kemasukan para pelarian. 

2. China akan menyerang Jepun pada musim luruh 2016 ini.

3. April 2016. Terdapat satu bintang akan bergemerlapan dengan terang dan akan menjadi semakin terang saban hari. Ketika ini, Rusia akan mengesahkan bahawa satu asteroid akan melanggar bumi.

4. Pada 15 hingga 17 Mei 2016 ini, satu asteroid sebesar 5.6batu akan melanggar bumi. Impaknya menyebabkan gempa di seluruh dunia dan akan berlaku tsunami yang bakal mengorbankan lebih 1.2billion penduduk bumi.

5. Selepas itu, letusan gunung berapi akan menyusul yang mana bakal mengakibatkan kegelapan berpanjangan ekoran daripada asap tebal yang keluar dari gunung berapi. 

6. Pada 16 Jun 2016, Perang Dunia Ketiga bermula apabila Rusia dan China menyerang Amerika yang ketika itu semakin lemah.

7. Pakatan Rusia/China akan menang dalam WWIII ini pada 25 Oktober 2016.

8. Matawang China iaitu Yen bakal menjadi matawang rasmi dunia.

9. Rusia bakal menyerang Israel pada awal tahun 2019.

10. Seorang anti-kristus bakal turun ke bumi dan akan memerintah bumi pada tahun 2020.

11. Tahun 2023. Nabi Isa (Jesus Christ) akan datang ke bumi untuk kali yang kedua untuk penyelamatan.

Wah..memang agak detail juga ramalan oleh Pastor Salazar ini. Boleh bikin meremang bulu roma bagi orang-orang yang mudah percaya. 
Pastor Salazar (sumber)
Namun sejauh manakah Pastor Salazar mampu meramal masa depan dengan betul? Sebenarnya, dia turut meramal beberapa peristiwa yang hampir sama bakal berlaku pada tahun 2015 lalu. Dia ada meramalkan bahawa satu gempa bumi berskala 10.2 akan melanda Jepun dan Amerika Syarikat pada 22 Julai. Kemudian satu meteor akan terjatuh ke bumi dan mengakibatkan kebakaran satu pertiga daripada hutan di bumi. Salazar turut meramalkan bahawa satu asteroid bakal meletup di atas bumi pada 8 Oktober....kini sudah masuk April tahun 2016 namun tiada satupun dari ramalan-ramalan itu yang berlaku setakat ini.

Maka dengan itu..jangan mudah percaya dengan segala macam ramalan-ramalan yang tidak berasas. Sedangkan ramalan cuaca pun selalu tidak tepat, inikan pula ramalan bumi dah nak kiamat. Percayalah, tiada seorang pun yang tahu bila kiamat akan berlaku namun perlu diingatkan juga bahawa kiamat itu pasti.

Tiada ulasan: