7 Pelajar UPM Dipaksa Lakukan Aksi Lucah Oleh Pelajar Senior | Boros Di Aralom

Jumaat, 6 Jun 2014

7 Pelajar UPM Dipaksa Lakukan Aksi Lucah Oleh Pelajar Senior

Sekadar gambar hiasan
Sesi 'ragging' oleh pelajar senior ke atas pelajar junior dikatakan telah melampaui batas. 7 pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dakwa di 'ragging' oleh 10 orang pelajar senior sehingga menjatuhkan maruah mereka dengan melakukan perkara yang tidak senonoh di hostel universiti. Menurut Timbalan Ketua Pemuda MIC, R. Thinalan, kejadian berlaku pada tengah malam sehingga jam 4 pagi pada 29 Mei 2014 lalu.
Universiti Putra Malaysia

Dalam kejadian itu, tujuh pelajar malang tersebut dipaksa berbogel dan hanya memakai seluar dalam sementara pelajar senior terbabit merakam gambar mereka menggunakan telefon bimbit. Tidak cukup dengan itu, mereka juga dipaksa menyentuh alat sulit dan puting antara satu sama lain sambil menari mengikut rentak muzik yang dimainkan. Lebih teruk lagi, mereka dipaksa merokok dan jika ingkar dengan arahan tersebut, mereka akan dikenakan tindakan oleh pelajar senior berkenaan.

Mereka kemudiannya bertindak melaporkan perkara tersebut kepada pihak polis di Balai Polis Serdang pada keesokan harinya atas layanan keji yang diterima. 

"Ibu bapa telah diberitahu oleh anak-anak mereka bahawa mereka mengalami trauma berikutan insiden keseluruhan." "Pelajar-pelajar tidak dapat menghadiri kelas kerana penyeksaan yang dilakukan ke atas mereka dan mereka takut mereka akan menjadi sasaran pelajar senior jika pihak pengurusan UPM tidak mengambil tindakan," kata Thinalan.

"Saya ada bercakap dengan pelajar senior itu dan mereka mengaku melakukan ragging tetapi mereka mendakwa mereka tidak pernah melampaui batas dengan memaksa pelajar-pelajar junior itu untuk melakukan aksi lucah," jelas Thinalan.

Thinalan berkata ibu bapa pelajar yang dibuli itu mahu beliau menyelesaikan perkara tersebut secara baik tanpa menggantung pelajar senior terbabit kerana mereka akan menduduki peperiksaan utama tidak lama lagi. "Mereka sanggup memaafkan dan melupakan segalanya selepas pelajar senior terbabit bertaubat atas tindakan mereka. Pemuda MIC akan menguruskan pertemuan bersama seorang ibu bapa bagi menutup kes ini, "tambahnya lagi.

Sumber: Says



Lagi Info Menarik:

Tiada ulasan: