Adira nekad berhijab semula selepas sekian lama | Boros Di Aralom

Ahad, 24 Ogos 2014

Adira nekad berhijab semula selepas sekian lama

Kemunculan penyanyi Adira Suhaimi, 23, di Balai Berita, Selasa lalu, mencuri perhatian ramai. Sejak bila penyanyi cantik berkulit putih gebu ini bertudung?
Adira cantik gebu bertudung (imej via hmetro)
Itulah soalan pertama ketika menyambut kedatangan Adira. Dengan senyuman manis, anak jati Ranau, Sabah ini menjelaskan, dia baru berhijab dan sengaja tidak memaklumkan kerana mahu buat kejutan apabila bertemu. 
Kata Adira, hasrat bertudung sudah lama tersimpan, cuma baru kini benar-benar bersedia melaksanakan kewajiban itu. Nyata langkah dilakukannya membawa ketenangan di hati, malah sangat selesa dengan imej barunya. 

“Ahad lalu, saya tiba-tiba rasa mahu pakai tudung apabila bangun tidur. Saya tanya pada diri, bila lagi mahu melaksanakan kewajiban ini. Saya mengadap cermin dan terus pakai tudung. Seharian di rumah saya bertudung.

“Perubahan itu tentu menggembirakan keluarga saya, lebih-lebih lagi mak. Esoknya, saya pulang ke ibu kota dan terus berhijab sampai sekarang.

“Saya nekad berhijrah dan rasa sangat selesa dengan perubahan ini. Sikit pun tak rasa kekok kerana di bangku sekolah dulu pun memang bertudung,” katanya. - hmetro
Adira bertudung (imej via hmetro)

Tiada ulasan: