Buku Perpustakaan Dipulangkan Selapas 74 Tahun | Boros Di Aralom

Jumaat, 10 Disember 2010

Buku Perpustakaan Dipulangkan Selapas 74 Tahun

A 95-year-old American woman has returned a library book 74 years after her husband borrowed it and faced a late return fine of $2,700 (£1,700).
Severson (kanan) dan pustakawan Laura Einstadter 

Fuh, lamanya buku tu dipinjam. Selepas 74 tahun, buku yang dipinjam oleh mendiang Howard pada tahun 1936 di pustakaan Amador County akhirnya telah dikembalikan oleh balunya pada 13 Oktober lalu, Hazel Severson yang berumur 95 tahun. Buku yang bertajuk Seaplane Solo yang mengisahkan tentang pelayaran solo Sir Francis Chischester pada tahun 1930 di Lautan Tasman ini telah dipinjam semasa Howard dan Severson baru sahaja berkhawin. Denda ke atas kelewatan tersebut boleh  mencecah sehingga $2,700. Namun demikian, Puan Severson tidak dikenakan denda dari pihak perpustakaan.

Huhu, jangan pula lepas ni korang pergi pinjam buku kat libry dan sengaja tak mahu pulangkannya. Tak pasal2 pulak nanti baru sebulan tak kembalikan, terus terima surat saman dari Lembaga Perpustakaan Malaysia.

5 ulasan:

Izamir Ridzwan berkata...

hhhu kenapa lama sngat bru nk pulangkan

Nancypoh berkata...

Izamir* entah lah, mungkin nak sangat jadi pelayar solo macam penulis buku tu agaknya..huhu..hairan juga, kenapa tak beli terus..huhu

Tanpa Nama berkata...

adoi mak aih.. xleh lama lagi kew :))

Obie berkata...

owh, lepas ni wa nak pinjam banyak2 buku, pastu 75 tahun kemudian baru pulangkan.

p/s: nk pecah rekod dia.

:|

Tanpa Nama berkata...

wah. xpnah baca ke baca byk2 kali. hehe