Teramat Rasa Bersalah | Boros Di Aralom

Ahad, 5 Disember 2010

Teramat Rasa Bersalah

Saya memang tak suka perasaan ini..perasan bersalah..disebabkan saya, anak buah saya mungkin tak kan dapat bantuan KWAPM tahun depan..KWAMP ke ape benda tu...arhghh!! mungkin saya terlalu jujur semasa BANCI penduduk lalu? entah lah. Ini semua pasal 'tersalah' beri maklumat mengenai jumlah pendapatan bulanan keluarga. Ayoo..kesian lah anak buah saya. Tahun depan dah nak masuk darjah empat. Nanti melopang je la mulut dia nengok kengkawan lain semuanya dapat KWAPM ni. Saya rasa sangat bersalah. Dulu pembanci datang, saya yang dok layan jawab smua soalan. Saya jawab la ikut apa yang saya tahu kan. Adoiii..bila sampai bab pendapatan bulanan..terjawab pula jumlah yang 'tak sepatutnya'..tak sangka pulak jumlah tu dah melebihi jumlah maxsimum untuk layak mendapat KWAPM..bukannya banyak pun jumlah yg saya letak..tak sampai pun 1k..ini lah sebenarnya budaya mesyarakat kita yang seringkali mahu mengharapkan bantuan dari kerajaan saja. Siapa tak mahu bantuan? saya pun mahu..cuma masa Banci penduduk dulu tu agaknya saya terlalu jujur..rasanya sy 'jujur' pada masa dan keadaan yang salah..bukan saya yang cakap, tapi semua orang di sekeliling saya yang cakap saya salah..sampai lah saya rasa serba salah..macam mana ni..&*^%#$((@*&..bingung..

3 ulasan:

Izamir Ridzwan berkata...

kalau x silap saya bantuan kwamp dapat jika pendapatan ibu bapa rm500 dan kebawah..

suria lekatlekit berkata...

mana ada org income rm500 kebawah kalau ada pun majoritinya dh x byk

Nancypoh berkata...

Izamir* rasanya kot..sy pun tak berapa pasti..antara Rm500 atau rm700

TheLekatLekitStory* ya, say stuju dengan awak..memang sangat sikit sbenarnya..tapi 1Kampung yang memohon..huhu..pada hal kerja sebagai Guru, Pegawai..dan macam2 la..