First Time Guna Cermin Mata | Boros Di Aralom

Ahad, 5 Disember 2010

First Time Guna Cermin Mata

Peningnya...sekarang saya semakin memahami keadaan mereka yang menggunakan cermin mata setiap hari. Mulanya memang ada sedikiat kepayahan untuk menyesuaikan diri tapi kata orang, mula-mula pakai cermin mata memang lain sikit tapi lama-lama akan biasa. Kalau nak pakai contact lense pun lagi payah bagi saya. Kena banyak proses. Cucuk sana cini, cuci sana sini. Payah saya nampak. Tak pe la. Pakai cermin mata dulu barulah berjinak-jinak dengan contect lense. Apa yang penting, kena ikut nasihat pakar supaya kesihatan mata tetap terjaga walaupun sudah rabun. Nanti lagi teruk kalau dibiarkan saja. Anyway, happy Sunday to all bloggers.

5 ulasan:

Lina berkata...

aku pkai cermin mata dr aku form 2..itupun aku masi nda paham maksud rabun..bila cigu tingu aku slalu meningu papan itam sambil kasi keci2 mata n bila durg slalu suru aku baca d papan itam aku nda dpt baca br durg ctau mom aku yg aku nih rabun..hehe..

Glay David berkata...

gambar2~ maw tingukzzz~ neway, welkam to the club of rabuns (well, shouldn't be congratulate actually... sbb we all rabun) Ya, lama2 u'll get used to speckkie then u will get to know lens :)

Have a blessed sunday, darl~ :D

Annie berkata...

Sa start pakai spec waktu sa dalam tahun 6. Bila sudah lama, sa menyesal pula pakai spec ni tau.. Tingu la kalau ada rezeki lebih, sa mau buat lasik. Hehe..

Nancypoh berkata...

Lina* aik..kmu rabun pun, kmu indak sedar ka..hehe

Glay* tengok d fesbukk ja la..heee..

Annie* dah lama ko pakai pulak..kalau mo bt lasik tu mahal ba kan..ba kumpul duit dulu la..

CathJ berkata...

Paling takut pakai cermin mata.... -_-..