Selva Kumar si perogol bersiri kini bebas di Malaysia..polis pun tidak boleh menyentuhnya! | Boros Di Aralom

Rabu, 8 Februari 2017

Selva Kumar si perogol bersiri kini bebas di Malaysia..polis pun tidak boleh menyentuhnya!

Dia merupakan seorang perogol bersiri yang dipercayai telah melakukan jenayah seksual terhadap lebih 1000 mangsa. Akibatnya, dia telah ditangkap dan dijatuhi hukuman penjara selama 24 tahun. Namun kini, dalam usia 57 tahun, Selva Kumar kembali bebas semula. Dan yang lebih merisaukan, dia telah diusir keluar dari Kanada dan kembali semula ke negara kelahirannya....Malaysia.
Selva Kumar kembali ke Malaysia

Siapa kah sebenarnya Selva Kumar Subbiah?
Dia merupakan seorang perogol bersiri dan telah didakwa pada tahun 1992 atas kesalahan merogol antara 500 hingga 1000 mangsa wanita di Kanada. Selva Kumar dipercayai tiba di Kanada pada tahun 1980 dan pernah menuntut di Universiti McMaster dan Universiti Ryesen dalam jurusan agama. Namun selama dia berada di Kanada, Selva tidak mendapat tara penduduk tetap dan hanya menggunakan visa pelajar dan pelawat. Dia merupakan penganut agama Yahudi (namun tidak mengamalkan ajaran agama tersebut).

Siapa mangsanya?
Mangsanya termasuklah wanita bawah umur semuda 14 tahun. Selain merogol, Selva turut memukul dan memeras ugut para mangsanya sehingga mangsa menjadi malu, trauma dan tertekan. Selva dikatakan cukup terperinci dalam mencari mangsa. Mulanya, dia akan menyamar sebagai agen iklan atau agen haiwan peliharaan sebelum mengajak mangsa untuk minum bersamanya. Selva kemudiannya akan memasukkan dadah ke dalam air minuman mangsa. Mangsa akan menjadi pening dan kemudiannya tidak sedarkan diri. Maka dalam keadaan inilah Selva Kumar akan mengambil kesempatan untuk membogelkan mangsa dan merogol serta mengambil gambar mangsa.
Selva Kumar dipenjara 24 tahun atas kesalah rogol di Kanada

Seorang yang bebas selepas hukumannya tamat
Selepas tamat menjalani tempoh hukumannya, kerajaan Kanada telah bertindak mengusir dan mengantar Selva Kumar pulang ke negara asalnya, Malaysia. Pada tanggal 7 February 2017, Selva selamat tiba di KLIA namun menggunakan laluan keluar di bahagian belakang lapangan demi untuk mengelak daripada bertembung dengan orang ramai dan para wartawan.

Menurut pihak polis, Selva Kumar merupakan rakyat bebas di negara ini dan memiliki taraf yang sama dengan rakyat jelata yang lain. Pihak polis sendiri pun tidak boleh menyentuh atau menangkapnya melainkan jika dia melakukan jenayah.

Disebabkan oleh statusnya sebagai rakyat bebas ini telah menyebabkan hampir seluruh rakyat Malaysia menjadi risau dan merasa kurang selamat terutamanya di kalangan wanita. Walaupun Selva dikatakan akan melaporkan diri kepada pihak polis secara sukarela, namun ianya belum cukup untuk memuaskan hati rakyat Malaysia yang rata-ratanya menolak kepulangan perogol bersiri ini.

Berikutan kepulangan Selva Kumar ke Malaysia ini, Sabah dan Sarawak dilaporkan telah mengambil langkah awal dengan menyekat kemasukan perogol bersiri itu ke negeri masing-masing.

Tiada ulasan: