Bayaran Social Seeding Churp-churp bernilai RM100++ | Boros Di Aralom

Khamis, 28 Jun 2012

Bayaran Social Seeding Churp-churp bernilai RM100++

Whoa! Kalau sekali-sekala dapat Social Seeding bernilai lebih seratus ringgit kan best jugak. Ini first time dapat SS dari Churp-churp setinggi itu. Biasanya hanya RM10++ saja tapi kali ini nampaknya ada peningkatan yang sangat memberangsangkan. 
Earning Churp-churp.
Sejak dua menjak ni saya agak slow sikit dalam mempromosikan iklan-iklan kat Churp-churp. Facebook pun dah jarang buka sebab dah kurang minat kat muka buku...huhu..Bila buka akaun Churp-churp kelmarin, nampak ada SS sedang menunggu. Seperti biasa, terima saja peluang yang diberi. Nasib baik kena approve. Memang tak sangka betul dengan 'harga' yang diberi..huhu..Macam harga emas satu gram dah..haha..kena bersyukur..Mungkin nilai ini bergantung kepada jumlah follower Twitter tu. Tak sangka usaha bak kata pepatah "sikit-sikit lama lama jadi bukit" dalam meningkatkan bilangan follower akhirnya berbaloi juga. 

Nak tambah followers Twitter ini bukan senang. Kena ada teknik. Jangan saja main "extreme following" atau "extreme unfollowing". Kalau kena ban dengan Twitter, nah...bye bye gaman la...

Nak tahu tipsnya? salah satu ialah dengan 'follow' mereka yang gerenti akan 'followback'. Cukup lah dalam sehari tu dapat 10 hingga 20 orang. Kalau sebulan, dah dapat sekitar 300+ followers. Pergi kat Twitter, cari hastag #followback atau #teamfollowback atau #NF atau #ifollowback dan banyak lagi. Biasanya mereka ini akan follow semula jika anda minta. Ala..macam follower kat blog juga. Banyak yang bagi mesej "i'm done following your blog, please follow me back" kat shoutbox atau kotak komen kan. Twitter pun macam tu juga. Jadikan ini sebagai mutual interest antara pengguna Twitter.

Tapi kena hati-hati..sebab ada juga #teamUnfollowBack kat sana tu. Huhu..Sekarang ini, Twitter pun boleh jadi sumber pendapatan pasif. Thanks again to Churp-churp.



1 ulasan:

Ahmad Hati berkata...

Banyak guna, ni follower Twitter baru 480++