Nurul Nuha anak Anwar akan tanding di Permatang Pauh | Boros Di Aralom

Khamis, 21 Mac 2013

Nurul Nuha anak Anwar akan tanding di Permatang Pauh

Sibuk pula bercerita pasal politik. Mentang-mentang lah sekarang ini bayangan PRU13 dah dekat walaupun Parlimen belum lagi bubar bubar..nak jadi bubur agaknya. Sebentar tadi sempat baca blog Media Permatang Pauh (MPP Online) saja nak tau cerita si Anwar yang meletakkan anaknya sorang lagi, Nurul Nuha untuk bertanding di Parlimen Permatang Pauh. Seperti yang kita tahu, Permatang Pauh ini memang kira kubu kuat PKR la. 
Nurul Nuha anak DSAI

Dan memang tidak mengejutkan juga bila Anwar Ibrahim tidak mahu bertanding di kawasan Permatang Pauh. Cuma banyak yang tanya kenapa bukan Nurul Izzah yang diletakkan sebagai calon. Ini jawapan Anwar seperti yang dipetik dalam MPP, "latarbelakang Nurul Nuha yang masih bersih dan dianggap sebagai calon mesti menang PKR di kawasan berkenaan".

Oh..gitu. Kalau pasal Permatang Pauh konfirm si Anwar dah tak pening nak fikir. Confident dah untuk menang. So, si Anwar nak tanding mana pula? cuba kasi lawan dia sama PM Najib..baru 'ngam' orang Sabah bilang..hehe..

Apa pun, saya tetap ABU. Ahli Parlimen di kawasan tempat saya bermastautin ini pun dah masuk Pakatan. Saya secara peribadi menyokong perjuangannya untuk membebaskan Sabah dari belenggu pendatang tanpa izin melalui Royal Commission of Inquiry (RCI). Dulu dia cakap, dia ada bawa hal ini di Parlimen untuk bincang tapi tetiba si Nazri bangkit dan cakap "Ini Tuaran ini tak habis-habis cakap pasal masalah PTI"...memang lah tak selesai masalah PTI kat Sabah ni oooii gaman..tengok la apa mereka dah buat di Lahad Datu. Ini semua kerja si mamak tua tu la..Projek IC konon..

INI KALI LAH...TUKARR..

Tiada ulasan: