Real Madrid Menang, Ferguson Terkedu | Boros Di Aralom

Rabu, 6 Mac 2013

Real Madrid Menang, Ferguson Terkedu

Mourinho menepuk belakang Nani beri semangat
Walaupun sekarang ini sedang hangat dengan insiden pencerobohan di Lahad Datu, tapi para peminat bola memang tidak boleh dipisahkan dengan sukan ini. Apa lagi dengan perlawanan penentuan ke suku akhir Liga Juara awal pagi tadi antara gergasi bola sepak dunia, Manchester United vs Real Madrid. Keputusan, Real Madrid menang 3-2 dalam kiraan agregat.

Pastinya keputusan ini sedikit sebanyak membuatkan fans Manchester United agak kecewa. Apa lagi selepas pemain United, Nani, dilayangkan kad merah. Layangan kad merah ini sekaligus mengubah corak permainan di mana Manchester United yang ketika itu sedang mendahului 1-0 ketinggalan terus 2-1 selepas beberapa minit sahaja perlawanan diteruskan.

Dan yang paling kecewa selepas perlawanan itu pastinya pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson. Beliau juga menolak untuk menghadiri sidang media selepas tamat perlawanan.

Namun demikian, pengurus Real Madrid, Jose Mourinho, mengakui bahawa Manchester United layak untuk menang perlawanan tersebut. "They deserve to win", katanya. Apa pun, semua ini adalah perkara biasa dalam bola sepak yang menjadikannya lebih menarik.

p/s: saya ni peminat tegar Real Madrid dan Manchester United. Mana-mana team yang menang pun saya sokong.

Tiada ulasan: