Teknik menulis SEO untuk meningkatkan trafik blog | Boros Di Aralom

Rabu, 30 November 2011

Teknik menulis SEO untuk meningkatkan trafik blog

Pengoptimuman enjin carian, atau SEO, adalah amalan mengkonfigurasi laman web anda supaya ia mudah dijumpai oleh enjin carian. Apabila enjin carian dioptimumkan oleh laman web anda, maka ianya lebih mudah untuk mencari dan kemudiannya lebih banyak pengunjung yang akan datang ke laman web. Beberapa faktor SEO adalah di luar kawalan, seperti beberapa laman web lain yang mengandungi pautan kepada anda. Buat kandungan yang berkualiti untuk menggalakkan orang lain untuk link ke laman web anda, dan menggunakan teknik-teknik menulis SEO untuk pengoptimuman yang lebih baik.

1
Gunakan frasa untuk mewakili topik anda untuk meniru permintaan carian yang berbeza. Sebagai contoh, jika laman web anda adalah mengenai makanan anjing dan salinan anda mengandungi apa-apa yang selain daripada istilah "makanan anjing premium," laman web anda akan terlepas oleh pencari  jenis ungkapan-ungkapan seperti "makanan anjing yang sangat baik" atau "makanan terbaik untuk anjing saya . "Sila rujuk kepada topik anda dengan kombinasi perkataan yang berbeza.

2
Menggabungkan soalan ke dalam teks anda. Seringkali pencari jenis pertanyaan mereka dalam bentuk soalan: "Apakah makanan terbaik untuk anjing saya?" Gunakan soalan sebagai tajuk pos atau barang, serta di dalam badan teks anda. Buka enjin carian, bayangkan anda adalah bakal pelanggan dan jenis pertanyaan carian anda. Menggabungkan frasa carian anda ke dalam teks laman web anda.

3
Tambah teks khusus untuk mengelakkan yang generik. Jika kata kunci anda "makanan anjing," laman web anda boleh berakhir sehingga dikebumikan pada halaman ke-10 hasil carian. Walau bagaimanapun, jika anda menyediakan lebih terperinci, seperti "makanan anjing organik daging mentah," anda mungkin dijumpai oleh pencari yang lebih.

(Sumber: ehow.com)

Tiada ulasan: