Cubaan Bakar Bakakuk untuk hapuskan bukti | Boros Di Aralom

Rabu, 23 November 2011

Cubaan Bakar Bakakuk untuk hapuskan bukti

Ni lagi satu kes yang melibatkan senapang buatan sendiri a.k.a Bakakuk. Gara-gara tertembak anak sendiri dengan tidak sengaja, seorang lelaki cuba untuk menghapuskan bahan bukti tersebut dengan membakarnya. Namun sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga..at last, ketahuan oleh polis..huhu..

myMetro.com melaporkan:-
JASIN: Selaras senapang patah buatan sendiri yang dipercayai digunakan dalam kejadian seorang kanak-kanak lelaki Orang Asli berusia dua tahun maut akibat terkena tembakan ditemui di belakang rumah keluarga mangsa di Kampung Baru Orang Asli Gapam, dekat sini, petang, kelmarin.

Senjata berkenaan ditemui sepasukan pegawai dan anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jasin kira-kira jam 2 petang selepas soal siasat dilakukan terhadap bapa mangsa yang berusia 31 tahun yang kemudiannya menunjukkan lokasi dia membuang senapang patah itu.
Senapang patah itu ditemui dengan mempunyai kesan terbakar di bahagian pemegangnya dan masih mempunyai laras.

Ketua Polis Daerah Jasin, Deputi Superintendan Che Suza Che Hitam, berkata senjata itu ditemui kira-kira 100 meter di kawasan semak di belakang rumah suspek dan lelaki terbabit yang juga suspek utama memandu polis ke lokasi itu.

Katanya, suspek dipercayai cuba menghapuskan barang bukti dengan membakar senjata itu sehingga menyebabkan bahagian pemegangnya rosak.


Read my sikarap blog at http://www.nancypoh.com

1 ulasan:

jeragang berkata...

senjata bole direka tapi tekanan perasaan tak bole watpe