Coca-Cola tamatkan kontrak penajaan dengan Rooney | Boros Di Aralom

Khamis, 7 April 2011

Coca-Cola tamatkan kontrak penajaan dengan Rooney

Ekoran daripada tindakan kurang profesional Rooney semasa 'bergembira' dengan jaringan hatricknya dalam perlawanan menentang Wes Ham hujung minggu lalu, syarikat Coca-cola telah menamatkan kotrak penajaan terhadap pemain tersebut seperti yang dilaporkan oleh The Telegraph hari ini.

Rooney, 25, telah menjalinkan kerjasama dalam mempromosikan syarikat itu sejak tahun 2005. Namun begitu, bos besar syarikat Coca-cola telah membuat keputusan untuk menamatkan kontrak Rooney kerana merasa sangat kecewa dengan kontroversi yang mengelilingi pemain itu.


Selain deripada insiden pada Sabtu lalu di mana Rooney telah mengeluarkan kata-kata kesat yang berbaur lucah di hadapan kamera, reputasinya di luar padang juga turut menjadi isu hangat pada sekitar November lalu apabila didapati melanggan pelacur semasa isterinya sedang sarat mengandung.

Selain Coca-cola, Rooney juga mendapat tajaan daripada syarikat Nike dan EA Sports yang memberinya pendapatan sekitar  £1 juta sebulan.

Trend Menarik Sekarang:- Peluang untuk mendapatkan iPhone4 dari DiGi Take the Nestle Wellness Profiler Test today Install Opera Mini-FY dalam smartphone