(EDISI BIAR BETUL) Meja berselerak akan jadikan anda lebih kreatif...oh, ya ker?? | Boros Di Aralom

Rabu, 7 Ogos 2013

(EDISI BIAR BETUL) Meja berselerak akan jadikan anda lebih kreatif...oh, ya ker??

Meja berselerak..
Meja anda berselerak??? mesti ramai yang akan cakap anda ini pemalas nak kemas meja...sakit hati jer dengar orang mengata kiter..betul tak..hah, ni ada satu kajian yang akan buat anda senang hati nak dengar..menurut kajian saintifik dari University of Minnesota, keadaan meja atau persekitaran yang berselerak akan merangsang pemikiran yang kreatif dan membantu menjana idea baru.

Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh baca kat Telegraph.

Dan bagi golongan yang suka persekitaran yang kemas dan teratur pula, ianya akan meransang pemakanan yang sihat serta menjadikan seseorang itu murah hati dan bersifat konventional...konventional itu macam orang yang menghormati budaya dan tradisinya..

Wah..bagus juga outcome kajian ini kan..harap nanti ada yang buat kajian ini kat Malaysia pulak..tengok sama ada keputusannya relevan atau bertentangan..

P/s: Kalau saya lah kan...environment saya tak lah kemas sangat...dan tak lah messy sangat..sederhana jer gitu..kalau saya yang selerakkan barang saya sendiri then it's okay for me..tapi kalau orang lain yang masuk kat bilik saya dan selerakkan barang saya..hah! gempa bumi lah jadinya...pot pet pot pet pot pet lah saya sepanjang hari..

Sekian...

Tiada ulasan: