Apakah itu Japanese Lingzhi? Apakah itu Japanese Lingzhi? | Boros Di Aralom

Khamis, 23 Februari 2012

Apakah itu Japanese Lingzhi? Apakah itu Japanese Lingzhi?


Juga dikenali sebagai reishi, Japanese Lingzhi merupakan sejenis kulat asli di Asia. Ianya seringkali digunakan sebagai ubat oleh para herbalist dan terkenal sebagai suplement untuk mengurangkan berat badan.

Identifikasi
Reisi Jepun ini adalah sama dengan cendawan biasa. Badan cendawan atauba hagian yang tumbuh di atas tanah dan fiber yang menghubungkan cendawan ketika ia bertumbuh, akan digunakan sepenuhnya sebagai ubatan.

Fungsi
Bahan kimia yang terdapat di dalam Japanese Lingzhi ini dipercayai oleh para pengamal herba dapat meningkatkan sistem imunisasi dan melambatkan pertumbuhan tumor.

Kegunaan
Walaupun banyak kegunaan Japanese Lingzhi yang tidak dinilai melalui setting makmal, kajian telah dijalankan mengenai keberkesanannya dalam merawat kanser. Satu kajian pada tahun 2009 mengenai cendawan ini telah dilakukan di National Chung Hsing University menunjukkan bahawa lingzhi dapat menguragkan kehadiran bentuk invasif kanser dalam haiwan.

Risiko
Lingzhi Jepun ini juga mempunyai risiko daripada pengambilannya. Kesan sampingan lingzhi Jepun ini  termasuklah kekeringan pada mulut atau hidung, kegatalan, perut kurang selesa, dan hidung berdarah. Menurut Physicians Desktop Reference, 
sesetengah orang boleh mengalami alergi yang teruk yang disebabkan oleh reaksi terhadap lingzhi.

Oleh yang demikian, pengambilan sesuatu suplement yang mengandungi lingzhi Jepun ini perlulah dinilai terlebih dahulu kerana ianya juga boleh membawa risiko kemudaratan kepada tubuh.



Rahsiah Seks Hebat Untuk Suami Isteri 18SX
Jadilah pasangan romantik dan nikmati seks hebat bersama isteri/suami anda
http://www.sekshebat.com

Tiada ulasan: