Wazzub itu scam atau legal? | Boros Di Aralom

Isnin, 13 Februari 2012

Wazzub itu scam atau legal?

Memang banyak sangat program-program atau laman-laman web yang muncul di alam maya sekarang ini. Cakap lah apa saja konsep, MLM, DS, berantai, donation berkala, dan macam-macam lagi la. Yang terbaru ialah fenomena Wazzub yang menggunakan slogan 'The Power of WE'. Menurut laman web Wazzub itu sendiri, ia bukan lah laman web yang berkonsepkan MLM atau direct selling atau pyramid atau jual beli barang. Jadi apakah sebanarnya Wazzub? laman scam ke atau legal? diharapkan agar review ini dapat memberi gambaran awal kepada sesiapa sahaja yang berniat untuk menyertainya.

Walaupun laman web ini scam atau dengan kata kesat 'PENIPU', mungkin ahli-ahlinya tidak rugi apa-apa sebab untuk menyertainya pun tak perlu bayar sesen pun. Anda dijanjikan dengan pulangan sehingga 50% daripada pendapatan mereka. Banyak sangat ker yang mereka dapat tu? Dari mana pulak mereka dapat duit?

Daripada pengamatan seorang pengkaji perniagaan online, wazzub adalah sebuah enjin carian seperti Google, Bing, dan Yahoo yang menerima keuntungan besar daripada pengiklanan mereka dan akan dilancarkan secara rasmi pada 9 April 2012. Pada masa sekarang, wazzub masih lagi di peringkat pra-pelancaran dan sedang berusaha gigih untuk mencari ahli-ahli yang bakal menjadikan wazzub sebagai laman utama 'homepage' mereka.

Buat masa sekarang anda masih boleh mendaftar dengan laman wazzub ini secara percuma dan sekiranya anda inginkan pulangan gempak pada bulan April 2012 ini, anda perlulah menyebarkan laman wazzub ini kepada sesiapa sahaja dan perlu memastikan supaya mereka mendaftar sebagai ahli yang sah. Kalau daftar tapi tak sah, tak guna juga kan.

Berapakah jumlah pulangan yang anda bakal perolehi dari wazzub?
Menurut wazzub, anda bakal menerima imbuhan sebanyak $1 untuk setiap orang di bawah anda. Lepas itu anda juga dapat imbuhan daripada orang-orang di bawah orang anda sebanyak lima peringkat. Di sini sudah seakan nampak seperti sistem berantai tapi perkara sedemikian adalah perkara biasa dalam perniagaan online. Bak kata orang, ia dipanggil kuasa 'Viral'. Dalam laman web wazzub, anda boleh kira potensi pendapatan yang bakal anda terima dengan menggunakan kalkulator yang telah disediakan. Ini merupakan satu cara mereka menimbulkan rasa 'motivasi' para ahli supaya giat mempromosikan wazzub secara terus menerus.

Sekiranya wazzub adalah percuma, jadi dari mana mereka dapat wang untuk bayar para ahli?
Wazzub berniat untuk buat duit dengan laman mereka dengan menggunakan konsep yang sama seperti Google, AOL, Bing, Yahoo, dan lain-lain. Homepage mereka akan mengandungi iklan-iklan, news, tawaran istimewa, dan sebagainya. Jika anda melihat homepage enjin carian seperti Yahoo dan Bing, maka begitulah juga homepage wazzub ini. Kemungkinan besar, pendapatan mereka melalui pengiklanan di laman web wazzub akan dibahagikan bersama ahli-ahlinya. Para bakal pengiklan akan mengiklankan iklan mereka di wazzub berdasarkan jumlah ahli. Oleh itu, semakin banyak ahli wazzub maka semakin banyak pelawat yang datang ke laman web tersebut. Perlu diingat bahawa pengiklan sangat tertarik untuk menggiklankan iklan mereka di dalam laman web yang mempunyai ahli atau pengunjung yang ramai. Wazzub sedang dalam misi menjadikannya sebagai 'the ideal home page' kepada para ahlinya.

Adakah anda percaya dan yakin bahawa wazzub bukan scam?
Oleh kerana wazzub adalah percuma, anda tidak akan rugi apa-apa. Sekiranya laman ini scam, anda hanya akan rugi masa dan tenaga. Walau apa pun kemungkinan yang bakal terjadi, kita tidak harus meletakkan harapan yang terlalu tinggi terhadap wazzub ini sama ada ia akan memberi pendapatan atau tidak. Perlu diingat juga bahawa Google pada suatu masa dulu adalah satu konsep sahaja sama dengan wazzub. Mungkin ini adalah strategi wazzub untuk memulakan perjalanannya sebaga salah satu motor enjin carian yang berkuasa di alam maya.

Jika anda melihat wazzub ini sebagai satu peluang yang tidak harus dilepas pandang begitu sahaja, terpulang lah kepada anda sama ada mahu menyertainya atau tidak. Memang benar bahawa potensi pendapatan yang diwar-warkan adalah lumayan. Anda boleh join wazzub jika anda berminat. Tepuk dada tanya selera!


Selamatkan rumah tangga anda dari pihak ketiga
http://www.pasangancurang.com

Teknik dan strategi hebat bagi memaksimmumkan keuntungan
http://www.unitamanah.com/jom/

Jadilah pasangan romantik dan nikmati seks hebat bersama isteri/suami anda
http://www.sekshebat.com

Jana lebih RM5000 dalam masa 48jam sahaja!
http://www.jutawandomain.com/jom/

2 ulasan: