Langkah demi langkah menulis surat jualan yang baik | Boros Di Aralom

Rabu, 22 Februari 2012

Langkah demi langkah menulis surat jualan yang baik


Bagi mereka yang berkecimpung dalam dunia perniagaan tak kira secara onlin atau offline, penulisan surat jualan (sales letter) merupakan salah satu langkah pemasaran yang menjadi trend. Bagi mereka yang masih baru, penulisan surat jualan merupakan sesuatu yang agak sukar. Berikut merupakan langkah demi langkah yang biasa dilakukan oleh para usahawan dalam menulis surat jualan:-

1.    Pastikan anda kenal target pasaran anda. Jika produk anda niche ibu bapa, tulis surat jualan seperti anda bercakap kepada ibu bapa.

2.    Tulis semua faedah produk anda.

3.    Kesan masalah semasa yang perlu di selesaikan dan apa yang produk anda mampu lakukan untuk menyelesaiakan masalah tersebut.

4.    Kenapa masalah yang membelenggu mereka masih tidak selesai walaupun mereka telah berusaha bermacam-macam cara, kesan masalah ini dan kaitkan penyelesaian dengan produk anda.

5.    Tulis kemungkinan yang anda. Ia bermaksud jika mereka membeli produk anda, apa kemungkinan yang terjadi pada diri mereka. Contohnya, anda menjual produk kuruskan badan, anda boleh tulis pada surat jualan bahawa mereka mungkin akan memperoleh teman wanita jika mereka kurus dan menarik.

6.    Perbezaan ketara. Tunjukkan produk anda mampu memberi perbezaan yang ketara pada pembeli. Di sini masukkan kajian kes dan testimoni.

7.    Tunjukkan pada pembeli cara hendak membeli produk anda.

Diharapakan agar langkah langkah ini boleh membantu mereka yang baru ingin mencuba menulis surat jualan secara online ataupun offline.


Atasi Pasangan Yang Curang!
Selamatkan rumah tangga anda dari pihak ketiga
http://www.pasangancurang.com

Rahsia Menjana Wang Dengan Unit Trust
Teknik dan strategi hebat bagi memaksimmumkan keuntungan
http://www.unitamanah.com/jom/

Rahsiah Seks Hebat Untuk Suami Isteri 18SX
Jadilah pasangan romantik dan nikmati seks hebat bersama isteri/suami anda
http://www.sekshebat.com

Tiada ulasan: