6 Laman Ping Terbaik untuk meningkatkan trafik blog | Boros Di Aralom

Sabtu, 28 Disember 2013

6 Laman Ping Terbaik untuk meningkatkan trafik blog

Sebuah blog tidak bermakna jika tiada pengunjung yang datang. Lain lah jika blogger itu telah 'privatekan' blognya untuk tatapan diri sendiri sahaja. Tapi saya pasti kebanyakkan blogger akan menitikberatkan jumlah trafik atau jumlah pembaca yang datang ke blog mereka setiap hari. 

So, bagaimana nak meningkatkan trafik blog? Mudah saja. Anda hanya perlu ping setiap entri blog anda itu di laman ping. Antara 6 laman ping terbaik di Malaysia ialah;

1. Pingje.org
2. OhBelog.com
3. GuaBlog.com
4. Pingje.com
5. Busuk.org
6. PingBlog.net

Selain ping entri anda ke laman web ping kat atas ni, anda juga boleh share entri di Facebook dan Twitter untuk mendapatkan trafik viral sosial. 

Saya masih baru lagi guna servis ping ini. Agaknya baru setahun kot..dan beza sebelum dan selepas guna servis ping ini sangat ketara. Walaupun mula-mula agak slow sikit, tapi lepas dua tiga hari, memang nampak peningkatan trafik tu.

Antara trafik dari laman web ping untuk Edisi Blogger

Jadi kalau anda nak tambahkan trafik sehingga 1000pv sehari, saya sarankan untuk menggunkan servis laman web ping. Alaa..percuma jer pun. Cuma kena rajin ping entri je lah.

Oh ya, kalau korang tak suka buat kerja banyak tapi nak juga trafik tinggi, boleh gunakan servis berbayar. Sehari boleh dapat lebih 1000 unique views dari seluruh dunia. Tak perlu susah-susah nak ping mana-mana. Kalau nak, boleh pergi order terus kat blog Tingkatkan Trafik.

Tapi kalau anda ni banyak masa, boleh ping sendiri secara manual jer. Selain meningkatkan trafik, laman web ping ini juga membantu menaikkan ranking blog anda kat enjin carian. So, mudah lah untuk blog anda menarik trafik organik kelak.

Saya harap perkongsian ini berbaloi kepada anda terutama yang mempunyai blog.


Bisnes Online Paling Meletop!! Hari-hari masyuk RM50 dan RM100 terus ke akaun bank