Hadiri Seminar Blog To CEO Untuk Pelajari Teknik Blogging Berkesan | Boros Di Aralom

Sabtu, 23 Februari 2013

Hadiri Seminar Blog To CEO Untuk Pelajari Teknik Blogging Berkesan

Susah sangat ke blogging ini sampai perlu hadir seminar-seminar tertentu? Jawapannya adalah “TIDAK”. Blogging tidak lah susah mana pun. Budak darjah satu pun boleh buat asalkan sudah tahu menulis karangan. Pendek kata, sesiapa pun boleh buat. Tapi, bukan semua boleh membina blog profesional yang mampu menjana pulangan yang lumayan. Saya yakin dan pasti ramai blogger di luar sana yang berangan-angan nak menjana pendapatan beribu ringgit sebulan melalui blog TAPI secara fakta MAJORITI daripada mereka tidak pernah dapat walau satu sen pun. Kenapa saya cakap fakta? Sebab saya pun pernah mengalaminya dahulu. Terus terang saya katakan pendapatan saya selama berblog tidaklah sebanyak mana. 2 tahun berblogging baru sekali cashout Nuffnang. Okey lah daripada tiada langsung, betul tak.

Untuk menjadi seorang blogger yang berwawasan atau mempunyai matlamat yang solid, pastinya memerlukan strategi yang dirancang dan dilaksanakan dari awal. Tidak mudah melakukannya tanpa bantuan seseorang yang pakar dalam bidang blogging ini. Sebab itu coach dalam seminar Blog To Ceo iaitu En. Saufi melihat perkara ini secara serius dan bermurah hati untuk menolong secara bersemuka dengan blogger-blogger di luar sana untuk berjaya sepertinya.  

Pada 23-24 Februari ini, beliau akan mengadakan seminar BlogTo CEO yang bertujuan untuk melatih para blogger baru dan lama mengenai strategi berbloging yang berkesan, bagaimana meningkatkan trafik blog, dan seterusnya mengajar begaimana menjana pendapatan dari blog. Bukan senang sebenarnya nak cari peluang-peluang seperti ini. Apa lagi di Malaysia. Dalam seminar ini, anda akan belajar strategi-strategi berikut:
1. Bagaimana anda boleh jana pendapatan pasif sehingga 4 atau 5 angka daripada blog anda?
2. Bagaimana nak mencari topik untuk menulis blog anda?
3. Pemilihan blogging engine yang sesuai dan Bagaimana nak beli domain name dan webhosting yang sesuai untuk blog anda
4. Bagaimana nak mencari idea untuk terus menulis blog anda?
5. Bagaimana nak buat blog design professional seolah-olah anda telah ada sebuah Syarikat gergasi?
6. Bagaimana nak bagi ramai visitor membanjiri blog kita?
7. Bagaimana nak mencipta character anda menjadi selebriti blogger terkenal. Cara untuk membentuk gaya penulisan anda?

Dan saya pasti banyak lagi ilmu blogging yang bakal dikongsikan oleh beliau nanti. Jika anda serius nak menjana pendapatan melalui blogging ini, tepuk dada tanya selera, adakah seminar Blog To Ceo yang anda tunggu-tunggu selama ini? 


Tiada ulasan: