Jambu Batu dan Tebuan | Boros Di Aralom

Rabu, 5 Januari 2011

Jambu Batu dan Tebuan

Warghh!! tak guna..sakit betul disengat oleh tebuan madu ni tau..uish!! siapa la suruh bapak aku pelihara tebuan ni kat rumah..aku juga yang menjadi mangsa akhirnya..gini ceritanya, pepagi tu saya pergi la tengok pokok jambu batu kat luar rumah tu, nampak banyak buah yang dah matang..aku ni memang suka gila makan buah jambu batu kampung..
jambu batu kampung
so tanpa segan silu, aku naik pokok tu, memetik dengan hati yang gembira semua buah jambu yang menggoda..huhu..entah apa kes yang belaku lepas tu, datang beberapa ekor tebuan madu yang gila dan menyengat telinga aku..adoiii..sampai sekarang sakit..dah 3 hari pun masih sakit..disengat nya betul-betul kat hujung cuping telinga..jadi periuk la telinga ku ni..celaka punya tebuan..lepas kena sengat tu, terjun terus dari pokok, nasib bek tak patah tulang, lagi nahas aku..then, tak pasal2 aku g marah2 kat bapak aku pulak, adakah patut mcm tu??..nak suruh dia pindahkan sarang tebuan dia tu..kalau banyak madu bagus juga..adei..kesian telinga aku..sampai nak tidur pun susah..hanya kerana gila kan jambu batu, tebuan yang menjadi habuan..ceh!!!
-Telinga disengat tebuan -

ish..ish..yg ni belum berapa nampak merahnya..

6 ulasan:

suria lekatlekit berkata...

kekekekeke.. takpe anggapla tebuan tu kiss awak.. jgn marah2 sgt nnti lg merah telinga

Hairun Azmi berkata...

Nasib baik seekor jer gigit you,,,,

Presiden Mahmoud Ahmedinejad lelong kereta peribadi demi rakyat

Hong.my berkata...

Tebuan suka you! XD

Nancypoh berkata...

haha..korang ni kan..tebuan tu tak tau macam mna nak sayang tuan nya..fuh!!

Relevan berkata...

Tebuan? kau gigit tebuan itu semula Nancy..

nur berkata...

kesian kena sengat ye..
lenkali berhati2 ya'dear
ALL IN ONE