3 Tablet berharga kurang dari RM550 yang sebenarnya mempunyai kualiti yang sangat baik | Boros Di Aralom

Ahad, 10 November 2013

3 Tablet berharga kurang dari RM550 yang sebenarnya mempunyai kualiti yang sangat baik

Ramai yang bersangka bahawa alatan berteknologi tinggi seperti tablet akan mempunyai kualiti yang seiring dengan harganya. Atau dengan kata lain, tablet berharga tinggi mempunyai kualiti yang tinggi, manakala tablet berharga rendah mempunyai kualiti yang rendah. Tapi bukan semua produk tablet itu sedemikian halnya. Harga juga selalunya ditentukan oleh kepopularan jenama produk serta dari mana produk itu dikilang.

Dalam entri ini, saya akan berkongsi 3 jenis tablet murah yang berharga kurang dari RM550 yang sebenarnya mempunyai kualiti yang sangat baik.

Sekali pandang, Asus Memo Pad HD 7 ini kelihatan seperti Google Nexus 7. Ok, itu satu perkara yang baik dari segi reka bentuk. Seperti kebanyakkan tablet lain, Asus Memo ini juga mempunyai kamera depan rear facing dan slot memori kad. Skrinnya yang bersaiz 7 inci ini juga memiliki resolusi tinggi 1280x800 serta dikuasakan oleh sistem Android 4.2 berkelajuan 1.2Ghz. Baterinya pula boleh bertahan sampai 10 jam dan memiliki kamera 5MP. Berbeza dengan Nexus, anda boleh mendapatkan Asus Memo pada harga serendah RM519 sahaja. (Go HERE to see spesification or to BUY)
Asus Memo Pad

Kebanyakkan tablet yang berkarga di bawah RM400 biasanya diklasifikasikan sebagai tablet yang tidak berjenama malah banyak menciplak. Tapi ramai yang tak kisah sebenarnya bila tablet tersebut mempunyai performance yang sangat baik dan setanding dengan produk berjenama. Ainol Novo 7 Venus ini boleh lah dianggap sebagai alternatif kepada Apple iPad Mini dan Google Nexus 7. Ainol Novo kini berharga serendah RM399 sahaja. (Go HERE to see spesification or to BUY)
Ainol Novo 7 Venus
Kepada sesiapa yang baru pertama kali nak beli tablet, pertimbangkanlah untuk memiliki MSI EnjoyPad Primo. Keluaran produk tablet terbaru dari MSI ini direka khas untuk memberi anda pengalaman hebat dalam penggunaan tablet. Ia menggunakan Android 4.2, memiliki 16GB internal memory dan 1GB RAM. Harganya pun memang sangat berpatutan. Anda boleh memilikinya pada harga serendah RM549. (Go HERE to see spesification or to BUY)
MSI EnjoyPad Primo


Selain 3 jenis tablet kat atas ini, terdapat banyak lagi tablet yang murah dan berkualiti tinggi yang pastinya akan memberi anda kepuasan seperti Lenovo A1000 Ideatab dan Acer Iconia B1-A710 yang berharga kurang dari RM500. Jika anda mahu cuci mata lihat tablet-tablet murah di pasaran, boleh kunjungi pusat membeli belah online kat Lazada. Nak tengok tablet Samsung dan Apple pun banyak kat situ.


Thanks for reading! Sokong lah kami di Facebook juga...