6 Langkah mudah membeli barang di Lazada | Boros Di Aralom

Rabu, 6 November 2013

6 Langkah mudah membeli barang di Lazada

Membeli barang secara online di Lazada memang mudah. Berikut adalah penerangan langkah demi langkah bagaimana membeli barang di Lazada.

1. Pergi ke laman web Lazada. Pastikan alamat url yang anda masukkan adalah http://www.lazada.com.my atau search saja kat google.


2. Cari lah barang yang anda nak beli itu. Boleh masukkan keyword pada ruang 'search' untuk mengecilkan carian anda. Contohnya, anda nak beli smartphone samsung, boleh lah masukkan keyword 'samsung'. Dan anda akan dibawa ke laman yang hanya terdapat produk yang berkaitan dengan samsung.

3. Dah dapat cari barang yang anda mahu beli? kelik pada produk itu dan kemudian kelik 'Buy Now'. Satu kotak transparent akan keluar seperti kat bawah. Kalau anda nak beli barang lagi, boleh kelik 'close and continue shopping'. Kalau dah puas hati, boleh kelik 'Proceed to Checkout'.

4. Anda akan dibawa ke laman web seperti kat bawah ini. Sila masukkan email anda untuk menerima newsletter dan updates dari Lazada kelak. Kalau anda dah register sebelum ini, sila login saja. Lebih baik anda register dulu dengan lazada supaya proses pembelian ini pantas dan mudah. Kelik 'continue'

5. Masukkan maklumat tentang alamat anda. Maklumat ini sangat mustahak supaya barang yang anda order itu tidak 'sesat'. Dah isi, tekan 'Continue'.

6. Nah, dah tiba masa untuk membayar. Di Lazada, anda mempunyai 4 pilihan cara pembayaran sama ada melalui kad kredit, Cash On Delivery, Online Banking, atau Paypal. Kemudian anda boleh kelik 'confirm order' lepas dah buat pembayaran. Satu emel khas pengesahan pembelian akan dihantar ke emel anda.

Ok..siap..sila tunggu barang sampai ke rumah anda. Oh ya, kalau anda nak tengok video penerangan langkah demi langkah membeli barang kat Lazada, boleh play video kat bawah ini. Lagi senang nak faham... :)


Anda boleh membeli pelbagai jenis barangan kat laman web Lazada seperti telefon pintar, tablet, kamera, pakaian, barangan elektronik, komputer, laptop, barangan dapur, dan sebagainya. Kelik lah mana-mana banner kat bawah ni kalau nak cuci mata kat Lazada yer.








Thanks for reading! Sokong lah kami di Facebook juga...