1001 Mengaibkan! Pelajar sanggup jual gambar bogel sendiri untuk beli scooter | Boros Di Aralom

Sabtu, 30 November 2013

1001 Mengaibkan! Pelajar sanggup jual gambar bogel sendiri untuk beli scooter

Kerana kesempitan wang, pelajar wanita bernama Mary ini sanggup menjual gambar bogelnya di Facebook. Menurut laporan Mirror UK, pelajar dari Italy tersebut terdesak untuk mengumpul wang demi membeli sebuah scooter baru untuk menggantikan scooter lamanya yang dah hampir nak mampos.
Mary mengiklankan gambarnya

Tindakan Mary ini mengundang rasa kurang senang beberapa ibu bapa pelajar di University tersebut yang mahu supaya kes tersebut disiasat lebih mendalam dan mengenakan tindakan yang sepatutnya kepada Mary.

Namun Mary dengan lantang mempertahankan tindakannya itu. Dia mengatakan "Saya suka ambil gambar dan saya mahu merasai kegembiraannya dengan cara ini. Bukannya saya nak tawarkan seks dan saya harap mesej saya ini jelas." katanya di laman Facebook. Tambahnya lagi, "Scooter saya dah nak rosak...dan saya perlu membeli yang baru."

Dia turut mengakui bahawa ketika ini dia sedang menghadapi kesulitan kewangan. Katanya lagi, dia telah membuat banyak jualan namun para pembeli mahu kekal sebagai tidak bernama (anonymous). 


Daripada jual benda haram jadah..kan ker lebih baik join bisnes online yang sah. Banyak bisnes sekarang ni yang boleh dibuat secara part time atau full time. Macam Direct Pay Biz contohnya. Buat dua perkara jer. Satu, join dan aktivate akaun. Dua, promosikan link atau banner di Facebook, Twitter, blog, akbar online, dan mana-mana saja. Yang lain biar sistem yang atur. Modal mula hanya $9 jer. Eh, murahnya! Budak tadika pun boleh buat kalau diajar. Ini kan pula orang dewasa. Tapi kalau anda ni jenis yang kedekut nak invest duit dan ditambah lagi dengan sikap pesimist, MAAF lah, jangan bazir masa anda untuk buat bisnes tak kira online atau offline.


Artikel seperti ini disiarkan setiap hari di Facebook, pastikan anda LIKE Fanpage kami ya!