Trafik Rendah Tapi Dapat Buffered Earning? | Boros Di Aralom

Isnin, 22 November 2010

Trafik Rendah Tapi Dapat Buffered Earning?


Aku sedikit hairan la. Banyak yang kata, kalau nak BE dari Nuffnang, kena maintain kan trafik yang tinggi ke dalam blog. Memang ada kebenarannya pun tapi lain pulak yang berlaku dengan blog aku ni. Bukan nak menunjuk cuma nak clear kan persoalan dalam fikiran apa sebenarnya faktor utama untuk dapat kan BE ni? Sebenarnya blog aku ni tak lah tinggi sangat trafiknya. Sekitar 20 ke 50 je hit dlm sehari. Saya pun jarang juga update survey dalam Nuffnang tu. Apa yang saya selalu buat hanya tulis sekitar 3 post je sehari. Tu pun kira sikit kalau nak dibandingkan dgn korang kan. Satu lagi, saya dah start bloging ni sejak bulan September 2009. Masa tu cuma update blog setiap minggu satu kali je. Itu pun kalau ada idea bengang. Saya cuma start 'rajin' update blog sejak pertengahan bulan Oktober tahun ni. Baru je kan. lebih kurang baru sebulan la sy ni rajin berblog. Mulanya, sy berblog hanya untuk lepaskan geram, tension, stress, dan sebagainya. Sebab lecturer sy cakap, menulis juga boleh membantu mengurangkan benda2 tu semua. Sy sebenarnya masih mencari identiti sebenar tentang blog ni cuma masih belum jelas lagi. Benda tu biasa berlaku kepada blogger baru macam aku ni. Berbalik pada BE dari Nuffnang tu pulak, kenapa nak bagi BE pada blog yang bertrafik rendah? rezeki saya kan..hehe..hei..sy dah kira sangat bersyukur tau sebab dah diberikan BE cuma keliru sikit. Adakah BE diberikan atas faktor 'selalu update blog' atau atas sebab 'trafik yang tinggi'? Kalau ada siapa-siapa yang baik hati untuk beri pendapat, sila la beri pendapat bernas tentang ni ya. Sebelum tu, sy nak ucapakan berbanyak terima kasih sama Nuffnang sebab sanggup juga berikan BE kat blog ni dan tak lupa juga kepada korang semua yang sanggup melawat blog aku. Thanks.

23 ulasan:

Kancilbiru berkata...

sekarang ni Nuffnang bagi BE pada blog yang belum pernah dapat, tak kisah hit berapa janji ada trafik, cumanya bila dah dapat BE tu, kena kerja keras naikkan trafik supaya income pun masyukkk....hehe..

congrats!~

panda montel berkata...

wow... jelesnye.. hehe. hallo sir ( coz i m student), pendapat saya, dua2nya, sebab saya baru 2 bulan rasanye aktifkan nuffnung, tpi dah dapat income la.. xixixi.. xlah banyak tapi dah start da... tu pun saya update banyak2 bila da banyak idea dalam kepala. especially bla da tak de keja, asgment or task, Love Nuffnung

Puteri Iqa Izyan berkata...

wah.best la..
nk jugak..
huhu

Nancypoh berkata...

owh..gitu ka..bertuah bloger baru ni kan..huhu..tapi mcm mna nak naikkan trafik ni??

Malek Ku berkata...

betul tuh kancil...masa buffered earning ni lah kne jalan2 pergi blog org lain...sy pernah dapat 10rm untuk satu bufere

ZannaMazlan berkata...

Tahniah!!! teruskan usaha yER~~

Tanpa Nama berkata...

skg ni saya perhatikan, beza dgn tahun lalu.. walau traffic rendah tapi traffic tu unik, senang dpt BE. depa dah kaji dah..blogwalk ni semua. cuba dptkan traffic yg berubah2 (jgn consistent) pastu blogwalk pada blog2 negara luar sekali

Miss PIJAOSIX berkata...

ni la namenye rezeki terpijak kan...:)

Just berkata...

Sia plg bnyk pun 2 ja ni.. mo chayok lg!

Unknown berkata...

tahniah2x..

Nancypoh berkata...

kiterkitikitu* owh..jadi kena rajin blogwalk la ni..biasanya sy cuma blogwalk dekat blog2 yg sy follow..so, lepas ni kena melebarkan sayap pulak ke negara lain yek..huhu..betul ckp *Zanna, kena truskan usaha..

Unknown berkata...

tahniah...papa mifz ntah bila leh dapat earning dr nuffnang nih...huhu

Nancypoh berkata...

Pija* hehe..terpijak rezeki

Just* usaha tangga kejayaan

Lana* welcome

Papa mifz* rezeki takkan kemana. Hari ni hari sy, esok hari papa mifz pulak..

StellaClaire-Richard berkata...

hebat juga ko ni nancy..anyway Congrats

Nancypoh berkata...

Stella* ko lagi hebat..hee

Relevan berkata...

Rezeki tu..

Izamir Ridzwan berkata...

uish..sekali 4...rezeki...

Aishot berkata...

rezeki la tu..dari shah tak dpt2

Mdm MimaAzlina berkata...

bak kata pepatah rezeki jgn ditolak noo..
hehe.. syukur sekarang semua dah berpeluang mendapat BE.. iena pun trafik takdelah ratus2 takut puluhan jer...

maisara majid berkata...

wahh..tahniahh :)

Nurr_Rahmah berkata...

aku ni lg tak tau pasal BE ni..wah byk dapat..keep it up :)..

sarah-najwan berkata...

tahniah..dpt BE..

DeCrewz berkata...

Salam... Maaflah mengganggu... Cuma nak tanya, BE tu untuk apa? (maklum la, newbie zero knowledge).. Harap dpt bantu dari otai2 blogger..