Tembikai memang cepat membesar? | Boros Di Aralom

Isnin, 5 Mac 2012

Tembikai memang cepat membesar?

Hah, tembikai? Apa kes si Sikarap ini mo cakap pasal tembikai pulak hari ini? Biasanya selalu buat entri pasal tips, cerita lawak yang tak lawak sebenarnya, copy paste je, dan berita terkini...huhu...actually, tadi lepas bangun dari tidur, saya terus teringat dengan buah tembikai yang sedang rancak membesar kat luar rumah.
Tembikai yang sedang membesar di luar rumah
Saya agak tertarik dengan buah tembikai sebiji je tu..dari hari Khamis lepas 3 hari yang lalu saya tak mis tangok setiap pagi lepas tidur. Bila tengok je saya melopong cakap "wahh, dah besar dua kali ganda dari kemarin"...cepatnya dia membesar..macam tak sabar pula nak baham..

Kan bagus kalau ada tiga empat bijik yang tumbuh...ini, sebijik je..kesian..huhu..tapi tak pe, yang penting ada..daripada tiada langsung, terpaksa beli sebiji kat pasar..kalau makan dari hasil tanaman sendiri, lagi puas..

Harap-harap la tembikai sebiji kat luar rumah itu tidak diserang ulat bulu...melepas aku. anyway, tembikai memang pun cepat membesar kalau kena baja dengan 'pampers'...haha...ini kisah benar, memang abang ipar saya selalu letak span2 pampers anak buah saya kat tapak semaian seluas 5X2 kaki luas tu..tapi bukan pampers yang kena taik, yang kena kencing je..agaknya, kencing itu yang buat tanah subur..ditambah pulak dengan kelembapan span pampers tadi tu..tanah yang berasid kan memang subur...huhu..so, boleh buat kesimpulan bahawa air kencing memang 'asam'...haha..maaf la kalau salah fakta..

Nak Duit Extra Sambil Blogging ke? Sertai PTP ini
Nak Duit Extra Sambil Jawab Survei Ringkas? Minimum Cashout RM5 je

2 ulasan:

Bee berkata...

wah saya terpegun tengok orang tanam buah tembikai , salut habis tau ..

Admin berkata...

Eh ye ke ... hmm menarik betul. HH pernah tanam buah tembikai. Tapi kecut ..hahaha...