Top 10 Wanita paling hot dalam politik | Boros Di Aralom

Rabu, 28 Mac 2012

Top 10 Wanita paling hot dalam politik


Dahulunya merupakan model atau pelakon, atau penyanyi yang terkenal, dan kini mereka pula terus disanjung tetapi dalam bidang politik. Biasanya politik ini sering dikaitkan dengan lelaki berumur. Tapi jangan hairan lah jika sekarang ni wanita juga mula menempah nama dalam bidang ini. Berikut merupakan top 10 wanita paling hot dalam politik:-


10. Angelina Sondakh, Indonesia

Dilahirkan di New South Wales, Australia, Angelina merupakan seorang environmentalist dan bekas ratu cantik yang kemudiannya menjadi ahli politik. Angelina adalah wakil dewan di Parlimen Indonesia dan sekarang ini bersama dengan DPR Republik Indonesia's Democratic Party.

9. Carla Bruni Sarkozy, Perancis
Dahulunya dia juga pernah menjalinkan hubungan dengan Mick Jagger dan Eric Clapton dan kini berkhawin dengan Presiden Nicolas Sarkozy. Carla adalah bekas penyanyi/penulis lagu, model dan mungkin First Lafy yang paling anggun ketika ini.





8. Orly Levy, Israel
Ibu beranak tiga berumur 36 tahun ini merupakan bekas model dan pengacara tv. Dia adalah ahli Israeli Knesset untuk Yisrael Beiteinu.







7. Sethrida Geagea, Lebanon
Sethrida adalah ahli Parlimen Lebanon. Ahli politik berumur 44 tahun ini terkenal dengan kecantikan dan karekternya yang menjadi tumpuan media di Lebanon. Suaminya Samir Geagea pernah dipenjarakan kerana politik dan Sethrida berjuang selama 11 tahun untuk membebaskannya.



6. Michela Vittoria-Brambilla, Italy
Sangat terkenal dengan pemakaian yang seksi dan ramai yang melihatnya sebagai pewaris kepada perdana menteri 'naughty', Silvio Berlusconi.





5. Yuri Fujikawa, Jepun
Mungkin dia adalah ahli politik paling comel. Baru berumur 29 tahun, Yuri juga dikenali sebagai 'the Belle Councilor' di Jepun. Nampaknya Yuri mewarisi ayahnya yang juga seorang ahli politik.





4.  Queen Rania of Jordan, Jordan
Rania Al Abdullah merupakan ratu di Jordan sebagai isteri kepada King Abdullah II. Ratu berumur 41 tahun ini dianggap sebagai wanita paling berpengaruh di dunia dan sedang berjuang untuk meningkatkan kualiti pendidikan di Jordan dan juga di seluruh dunia.




3. Julia Bonk, Germany
Bonk, 26, berjaya masuk ke parlimen Saxony pada umur hanya 18 tahun - ahli parlimen Jerman paling muda dalam sejarah.





2. Eva Kaili, Greece

Bekar penyampai televisyen, Kaili telah dilantik dalam parlimen Greek pada tahun 2007. Wanita 33 tahun ini menjadi calon PASOK sebagai undergraduate dan menjadi town councilor pada tahun 1998. Dia kemudiannya dilantik menjadi ahli parlimen untuk First Region of Thessalonika pada 2007.




1. Mara Carfagna, Italy
Dia juga dipanggil sebagai 'ahli politik paling cantik di dunia'. Cafagna, 34, merupakan bekas personaliti tv, showgirl, dan model.








Demikianlah top 10 wanita paling hot dalam dunia politk. Dan memang masih ramai lagi wanita hot yang terlibat dalam bidang tersebut seperti Perdana Menteri Thailand, Yingluck, Anna-Maria Galojan (Estonia), Eunice Elizabeth Olsen (Singapore), dan Sarah Palin (USA).


Nak Duit Extra Sambil Jawab Survei Ringkas? Minimum Cashout RM5 je

Tiada ulasan: