Super Junior menang besar di Golden Disk Awards Ke-27 | Boros Di Aralom

Rabu, 16 Januari 2013

Super Junior menang besar di Golden Disk Awards Ke-27

Super Junior menang di GDA27
Super Junior (SuJu) terus kekal di kelas yang tersendiri apabila berjaya merangkul anugerah utama, Album of The Year di Samsung Galaxy The 27th Golden Disk Awards malam tadi. Kemenangan Suju itu menerusi album Sexy, Free & Single. Selain turut merangkul anugerah MSn Southeast Asia.

Malam pertama bagi acara berprestij sekaligus merupakan anugerah terbesar dalam industri hiburan Korea ini berlangsung dengan penuh meriah di Litar Antarabangsa Sepang (SIC), Sepang.

Anugerah yang memasuki tahun ke-27 ini turut mencatatkan nota gemilang buat kumpulan Infinite yang meraih dua trofi iaitu anugerah Golden Disk Award Album Division dan Best Group Performance.

Sementara Shinee dianugerahkan trofi Most Popular Star. Manakala anugrah New Rising Star menajdi milik
EXO-K dan Juniel.

Dimulakan pada tahun 1986, penghargaan melalui Golden Disk Awards merupakan satu taraf yang didambakan oleh penggiat muzik Korea. Anugerah Diadakan yang diadakan buat pertama kali di Malaysia, dibahagikan kepada 2 klasifikasi iaitu Album dan Lagu yang terdiri daripada kategori Utama iaitu Disk Album, Disk Album of The Year. Manakala kategori Utama untuk Lagu ialah The Song of The Year, The Most Popular K-POP Star, MSN Southeast Asia Award, MSN International Award, New Rising K-Pop Star Award, Best Hip Hop Award, Single Album of The Year.

Berikut senarai penuh pemenang Golden Disk Awards 2013:

ALBUM OF THE YEAR
Sexy, Free and Single by SUPER JUNIOR

GOLDEN DISK AWARD ALBUM DIVISION
INFINITE, B1A4, CN Blue, 4Minute, BEAST, KARA, Super Junior, SHINee

NEW RISING K-POP STAR
EXO-K dan Juniel

MSN SOUTHEAST ASIA AWARD
Super Junior

JTBC BEST ARTISTE
BEAST

MALAYSIA’S MOST FAVORITE
CN Blue dan KARA

NEXT GENERATION STAR
BTOB

MOST POPULAR STAR
SHINee

PRODUCER OF THE YEAR
FNC Entertainment

BEST DANCE PERFORMANCE
'TroubleMaker' (HyunA & Hyun Seung)

BEST GROUP PERFORMANCE
INFINITE


Sumber - mD
http://www.malaysiandigest.com/entertainment/225871-gda-ke-27-super-junior-raih-album-terbaik-msn-southeast-asia-siwon407-donghae861015.html

Tiada ulasan: