Penyamun bodoh ke ape? Dapat RM150 Tapi Seluar Berisi RM1050 Dicampak | Boros Di Aralom

Jumaat, 18 Januari 2013

Penyamun bodoh ke ape? Dapat RM150 Tapi Seluar Berisi RM1050 Dicampak

KUANTAN: Dua lelaki yang memecah masuk sebuah rumah warga emas hanya meraih RM150 daripada dompet mangsa selepas bertindak mencampakkan seluar mangsa yang mengandungi wang tunai berjumlah RM1,050.

Dalam kejadian 3 pagi tadi, suspek yang memakai topeng itu bertindak mengambil seluar panjang mangsa di bilik tidur, sebelum mencampakkannya di ruang tamu tanpa menyedari terdapat wang tunai berkenaan di poket kanan seluar itu.

Pegawai Turus Urus Setia Jabatan Siasatan Jenayah Pahang ASP Noor Asyikin Shamsuri berkata ketika kejadian di Felda Jengka 14, Maran, mangsa yang berumur 82 tahun dan isterinya yang berumur 62 sedang nyenyak tidur.

"Dua lelaki terbabit yang bersenjatakan pisau memasuki rumah mangsa dengan memotong besi tingkap bahagian belakang rumah itu," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Kedua-dua suspek tidak menggeledah rumah mangsa, sebaliknya terus mengambil seluar mangsa yang disangkut di dalam bilik tidur.

"Mangsa juga pelik kerana dua suspek itu langsung tidak mengeledah rumahnya sebaliknya menjadikan seluar itu sebagai sasaran seolah-oleh mereka sudah mengetahui dia menyimpan hasil jualan getah dalam seluarnya," katanya.

Beliau berkata polis tidak menolak kemungkinan kedua-dua suspek turut mengenali mangsa.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan," katanya - Bernama


Sisipan:
Kalau nak tahu rahsia sebenar kejayaan buat duit online, ikutilah webminar Make RM1,000 Every Month Working from Home yang disampaikan oleh anak Malaysia sendiri. Tempah posisi anda sekarang!!

Tiada ulasan: