Detik cemas bila ibu ke tandas, anak dan kereta dilarikan | Boros Di Aralom

Rabu, 23 Januari 2013

Detik cemas bila ibu ke tandas, anak dan kereta dilarikan

KUCHING: “Saya sempat melihat anak saya meronta dan menjerit meminta tolong di dalam kereta, tapi saya tidak mampu berbuat apa-apa pada masa itu ke-rana ia berlaku terlalu cepat,” kata seorang ibu menceritakan detik cemas ke-tika melihat keretanya di-larikan pencuri, awal pagi semalam.

Menurut mangsa yang dikenali sebagai Christinah, 42, insiden tersebut berlaku di sebuah stesen minyak di Matang Jaya di sini ketika dia dalam perjalanan menghantar anak perempuannya yang berusia lapan tahun ke sekolah dari rumah mereka di Taman Glory, Matang, sekitar jam 6.10 pagi.

Mengulas lanjut, mangsa yang juga merupakan seorang guru memberitahu, semasa kejadian, hanya anaknya berada di dalam kereta yang diletakkan di tepi tandas stesen minyak tersebut, sebelum seorang lelaki tidak dikenali memasuki kereta jenis Toyota Wish miliknya dan terus memecut laju dari tempat kejadian.

“Saya singgah di stesen mi-nyak tersebut kerana mahu ke tandas. Hanya anak saya sahaja berada di dalam kereta pada waktu itu dan sebaik sahaja saya keluar dari tandas, saya terkejut melihat kereta saya tiba-tiba bergerak de-ngan pantas dan terus hilang dari pandangan mata saya.

“Saya tidak tahu apa nak buat pada masa itu, apa yang saya fikirkan cuma keselamat-an anak saya, saya tidak kisah pasal kereta lagi,” katanya.

Bagaimanapun, kegelisah-an Christinah tidak lama apabila dimaklumkan oleh pihak polis bahawa anaknya telah ditemui di kawasan pasar raya E-Mart, Matang tidak jauh dari stesen minyak tersebut, kira-kira 30 minit selepas kejadian.

“Menurut anak saya, pencuri tersebut menyuruhnya turun dari kereta kerana anak saya tidak henti-henti menjerit di dalam kereta.

“Saya tidak tahu bagaimana mahu menggambarkan perasaan saya pada masa itu, yang pasti saya sangat gembira apabila melihat anak saya selamat dan saya tidak kisah apa yang berlaku kepada kereta saya,” kata mangsa.

Menurutnya lagi, anaknya memberitahu dia telah dibantu oleh seorang wanita di pasar raya tersebut yang sudi meminjamkan telefon bimbit dan membawanya ke Balai Polis Gita.

Selain itu, katanya, anaknya yang masih trauma memberitahu kemungkinan pencuri yang melarikan kereta mereka adalah berbangsa Cina.

“Sebelum kejadian, saya sedar ada dua lelaki menggunakan sebuah motosikal seakan-akan mengekori kami sehingga kami singgah di stesen minyak itu dan daripada apa yang diberitahu oleh anak saya, kami percaya suspek merupakan seorang daripada lelaki tersebut yang dipercayai berbangsa Cina.

“Anak saya juga memberitahu bahawa kereta sudah dikunci dari dalam semasa kejadian tetapi tidak tahu bagaimana pencuri itu boleh membuka pintu dengan mudah seolah-olah dia ada kunci pendua,” jelasnya.

Turut dilarikan bersama kereta mangsa ialah sebuah komputer riba, telefon bimbit dan beberapa dokumen peribadi milik mangsa termasuk kad-kad bank dan bahan-bahan mengajar.

Laporan polis berhubung kejadian telah dibuat dan siasatan masih dijalankan.

Sumber: The Borneo Post 
http://www.theborneopost.com/2013/01/23/ibu-anak-laluidetik-cemas/#ixzz2IkVra5Fp
 

Iklan Sisipan: 
Kalau nak tahu rahsia sebenar kejayaan buat duit online, ikutilah webminar Make RM1,000 Every Month Working from Home yang disampaikan oleh anak Malaysia sendiri. Tempah posisi anda sekarang!!

Tiada ulasan: