Teknik Baru Penyamun - Ugut bakar diri sendiri dalam kedai | Boros Di Aralom

Selasa, 22 Januari 2013

Teknik Baru Penyamun - Ugut bakar diri sendiri dalam kedai

Penyamun kedai emas (gambar hiasan)
Kajang: Cara baru menyamun. Seorang lelaki yang ingin menyamun sebuah kedai emas menyiram dirinya dengan petrol sebelum mengugut jurujual supaya menyerahkan barangan kemas dipamerkan jika tidak, dia akan membakar diri.

Taktik itu berkesan apabila lelaki terbabit melarikan pelbagai barangan kemas bernilai lebih RM10,000 ketika menyamun sebuah kedai emas di Bandar Baru Bangi, di sini, jam 12 tengah hari kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wabab berkata, suspek datang ke kedai itu sebagai pelanggan kononnya mahu membeli barang kemas untuk dijadikan hadiah.

“Ketika itu, seorang jurujual menyapa suspek dan membantu membuat pilihan sambil mengeluarkan beberapa bekas barangan kemas dari ruang pameran.

“Mangsa tidak menyedari lelaki itu perompak kerana lagaknya seperti pelanggan yang berlakon seolah-olah sedang membuat pilihan dengan membelek beberapa rantai dan gelang,” katanya.

Beliau berkata, 10 minit kemudian, suspek tiba-tiba mengeluarkan sebotol minyak petrol daripada beg sandang dibawanya sebelum menyiram dirinya dan sebahagian kaunter bayaran kedai berkenaan.

“Lelaki itu juga memegang pemetik api dan mengugut untuk membakar diri dan kedai itu sekiranya jurujual berkenaan tidak menyerahkan barangan kemas dipamerkan.

“Panik dengan tindakan suspek, jurujual berkenaan menurut arahan lelaki itu dengan memberi bekas barangan kemas yang dikeluarkan untuk ditunjukkan kepada suspek,” katanya.

Katanya, polis meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dalam kedai itu yang baru beroperasi sebulan lalu bagi mengesan suspek.

Siasatan lanjut masih dijalankan dan setakat ini polis belum mengenal pasti identiti suspek. Kes disiasat mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan kerana menyamun.

Sumber: myMetro
http://www.hmetro.com.my/articles/2013012205483220130122054832/Article/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Sisipan Iklan:
Kalau nak tahu rahsia sebenar kejayaan buat duit online, ikutilah webminar Make RM1,000 Every Month Working from Home yang disampaikan oleh anak Malaysia sendiri. Tempah posisi anda sekarang!!

Tiada ulasan: