Sekitar pertandingan Nenek Hebat dan Datuk Hebat 2012 | Boros Di Aralom

Selasa, 10 Januari 2012

Sekitar pertandingan Nenek Hebat dan Datuk Hebat 2012

Sebuah pusat kebajikan di Tbilisi, Georgia, talah melaksanakan pertandingan Nenek Hebat dan Datuk Hebat atau "Super Grandmother and Super Grandfarther". Setiap tahun, warga emas yang berumur 70 tahun ke atas dari seluruh Georgia akan datang ke Tbilisi untuk mengikuti pertandingan tersebut. 

Dalam pertandingan ini, mereka dikehendaki untuk mempamerkan bakat artistik masing-masing seperti bermain piano, menari, berlakon, malah juga bersajak. Walaupun bukan semua dapat menang pertandingan itu namun rata-ratanya merasa seronok kerana berpeluang untuk mengembalikan kenangan masa muda.

Krew-krew tempatan dan antarabangsa sentiasa menghadiri acara tahunan yang dianjurkan oleh rumah kebajikan Ktharisis untuk bertemu dengan para warga emas yang benar-benar berbakat dan menulis kisah hidup mereka. Sesetengah daripada pesertanya juga berpeluang untuk membuat kemunculan dalam televisyen untuk menunjukkan bakat mereka.

Berikut merupakan antara gambar-gambar para peserta pertandingan nenek hebat dan datuk hebat tersebut. 
Gulsunda Akhobadze, 73, ketika diberi markah oleh para juri

Mendeklamasikan sajak

Babak drama yang dipersembahkan

Peserta Vakthang Kveseledze, 71, sedang ditemuramah selepas membuat persembahan.
(Sumber: www.telegraph.co.uk , www.yahoo.com)

  • Dapatkan buku-buku digital yang akan membantu anda menjadi bloger hebat berjaya dalam perniagaan online Download Sekarang 
  • Lindungi rumahtangga anda daripada gangguan pihak ketiga. Caranya di SINI 
  • Ingin tahu 99 punca perceraian di Malaysia? Jawapannya di SINI SINI

Tiada ulasan: