Cara main saham dengan betul dan menguntungkan | Boros Di Aralom

Sabtu, 21 September 2013

Cara main saham dengan betul dan menguntungkan

Ramai antara kita yang menceburi bidang main saham ini sebagai satu sumber pendapatan tambahan malah ada yang menjadikannya sebagai sumber pendapatan utama. Tidak dinafikan bahawa ramai yang berjaya tetapi juga lebih ramai yang gagal. Bukan kerana tidak tahu tetapi kurang ilmu tentang cara bermain saham dengan betul dan menguntungkan. 

Jika anda seorang yang memang sudah ada serba sedikit ilmu tentang main saham tetapi masih tercari-cari teknik main saham yang betul, saya syorkan anda untuk mendapatkan ebook SISTEM SAHAM - Panduan Analisa Jual Beli Saham Yang Menguntungkan!'

Kenapa ebook ini? Saya pasti ramai antara kita yang sudah membeli banyak buku panduan tentang main saham sebelum ini. Tetapi lihat lah realiti diri anda sekarang, adakah ianya telah mengubah cara anda bermain? Jika ya, tahniah dan teruskan..tetapi jika tidak, jangan sesekali putus ada. Ebook ini mungkin jawapan kepada masalah dan persoalan anda.

Mari saya cerita serba sedikit mengenai Panduan Analisa Jual Beli Saham Yang Menguntungkan ini kepada anda. Buku ini telah ditulis oleh seorang pakar saham bernama Khairul Arifin Bin Selamat. Beliau mula berjinak dengan saham sejak 2003 dan dengan menggunakan teknik yang dikongsi dalam buku ini, beliau mampu menjana pulangan pelaburan saham sebanyak 20% hingga 80% dalam masa 2 hingga 6 bulan sahaja. Beliau pernah untung sampai RM18,000 untuk satu saham yang dibeli saja. Bagaimana?

Kalau anda tidak percaya, anda boleh lihat bukti main saham yang menguntungkan di blog beliau, www.sistemsaham.com itu. Walaupun beliau secara amnya hanya bermain saham di Bursa Saham Malaysia, namun teknik yang dijelaskan dalam buku panduan ini boleh juga diaplikasikan di platform lain seperti Forex dan sebagainya.

Apakah strategi yang digunakan? Penulis menekankan tentang penggunaan strategi "swing trading" di mana sesuatu saham yang dibeli itu disimpan untuk jangkamasa sekitar 2 - 6 bulan. Strategi "swing trading" ini sangat sesuai diaplikasikan dalam pasaran saham tempatan di Malaysia. Jadi tak payah lah anda  buang duit beli panduan yang ditulis oleh orang putih yang kurang mahir dalam selok belok saham tempatan.

Dengan mengikuti panduan yang diberikan di dalam ebook ini.....

Anda TIDAK PERLU lagi menyesakkan kepala anda dengan berpuluh-puluh technical indicator untuk mentafsirkan satu-satu pergerakkan saham. Ianya hanya membuatkan diri anda berada dalam keadaaan analisis-paralysis yang akhirnya tidak akan membantu anda langsung untuk membuat sebarang keputusan.

Anda TIDAK PERLU lagi menghiraukan kebanyakkan berita yang disajikan di akhbar-akhbar atau portal berita internet berkenaan saham-saham tertentu yang kebanyakkannya, hanya bertujuan untuk memancing pelabur biasa untuk membeli saham yang sudah tidak diingini oleh institusi kewangan.

Anda TIDAK PERLU lagi bergantung kepada pendapat orang lain tentang mana satu saham yang patut dibeli. Tetapi, anda akan mampu membuat keputusan sendiri dengan YAKIN untuk beli sesuatu saham yang menguntungkan!


Dalam ebook ini, anda akan didedahkan dengan 3 element penting dalam menganalisa pasaran saham.. Ya! hanya 3 perkara sahaja yang perlu anda lihat untuk mengetahui sesuatu saham itu bagus atau tidak untuk dijual-beli. Ianya pula hanya mengambil masa sekitar 1 jam sehari sahaja untuk membolehkan anda menganalisa keseluruhan pasaran saham dan akhirnya membuat keputusan yang tepat sama ada mahu membeli atau menjual!.

Namun begitu, kaedah yang didedahkan dalam ebook ini tidaklah menjanjikan pulangan 100%, 200%, 300% atau lebih dalam masa yang singkat. Jika itu yang anda mahu, maka ebook ini bukanlah untuk anda. Apa yang pasti.. kaedah yang diedahkan dalam ebook ini akan memastikan anda tidak akan rugi besar dalam pasaran saham. Itu yang paling utama.

Jika anda mengikut langkah-langkah yang diajarkan tanpa gagal dan berdisplin, anda hampir pasti akan mendapat keuntungan yang konsisten di dalam pelaburan saham berbanding menggunakan kaedah-kaedah lain!

Jadi, tepuk dada tanya selera..buku Panduan Analisa Jual Beli Saham ini boleh dijadikan panduan anda cara main saham dengan betul dan menguntungkan hari ini juga.