(EDISI WOW) Top 10 syarikat penerbangan yang memiliki pramugari paling hot | Boros Di Aralom

Isnin, 9 September 2013

(EDISI WOW) Top 10 syarikat penerbangan yang memiliki pramugari paling hot

Apakah benda pertama yang terbayang di kepala anda bila saja kita menyebut mengenai kapal terbang? Mungkin juruterbang? atau juga mungkin pramugari. Percayakah anda bahawa salah satu penyebab kepada kejayaan sesebuah syarikat penerbangan ialah ia memiliki pramugari yang super hot...hohohoho..betul ker?

Macam mana dengan Singapore Airlines, hot ker pramugari/pramugara mereka??

Nah, berikut merupakan Top 10 syarikat penerbangan yang mempunyai pramugari paling hot di dunia.

10. Air France
Syarikat ini menekankan fesyen biru navy di kalangan pramugari dan pramugaranya. Dengan ini, tema 'kegembiraan' dapat diserlahkan melalui pramugari mereka.
Air France stewardess

9. Air New Zealand
Untuk mereka yang mahu memohon menjadi pramugari syarikat ini, ingat motto mereka  “vitality, resourcefulness, enthusiasm and flexibility are… attributes we search for in candidates.” Sebagai tambahan, anda dikehendaki untuk berenang di kolam bersaiz olimpik untuk mengekalkan stamina anda kelak.
Air New Zealand stewardess

8. All Nippon Airlines
Anda peminat komik animasi Manga? Disebabkan oleh minat masyarakat global terhadap siri-siri animasi Manga yang popular di Jepun, maka syarikat ini menggunakan tema tersebut di kalangan pramugari / pramugara mereka.
Japan based All Nippon stewardess


7. Cathay Pasific
Jangan terkejut, syarikat ini memang gemar mengambil pramugari/pramugara dari golongan model profesional. Jadi, tak hairan lah jika attendant mereka hot-hot belaka.
Pramugari Cathay Pasific

6. Gulf Air
Syarikat ini dikenali sebagai syarikat penerbangan paling hot di Timur Tengah. Jika nak memohon sebagai pramugari, anda diminta menyertakan gambar berwarna bersaiz penuh semasa menghadiri temuduga.
Gulf Air stewardess


5. Hooters Air
Nama syarikat ini memang ironis. Jika anda mahukan saat peribadi yang santai, dua orang pramugari Hooters Air di setiap penerbangan mungkin boleh menemani saat santai anda itu. Tambahan pula, kapal terbang mereka memang dilengkapi dengan suasana yang menyelesakan. Tapi, malang sekali, kini syarikat ini tidak lagi beroperasi.

The Hooters
4. Qantas Air
Syarikat ini menekankan “excellent level of health and fitness” serta “natural, genuine, engaging, and confident personalities” di kalangan kaki tangan mereka.
Qantas Air

3. Southwest
Suatu ketika dulu, Southwest memang berangan nak jadi syarikat penerbangan paling seksi di udara.




2. Thai Airways International
Berikuta antara peraturan jika nak jadi pramugari Thai Airways International: Anda mesti belum berkhawin, serta sanggup buat 'servis tambahan' dalam penerbangan...faham faham je lah..
Thai Airways stewardess

1. Virgin Atlantic
Siapa kenal Sir Richard Branson? pemilik Virgin Atlantic yang kalah dengan si Tony Fernandes dulu tu..kemudiannya menjadi pramugari Air Asia berpakaian perempuan.. big boss mereka memang menekankan keseksian para pramugarinya. Perasan tak, Virgin Atlantic dengan Air Asia mempunyai persamaan? Dari logo sampailah ke uniform pramugarinya.

Virgin Atlantic stewardess do some catwalk

Tambahan: Singapore Airlines
Memang mengekalkan tradisi Batik...suka dengan baju nyer..pramugarinya pun ada juga yang hot.
Singapore Airlines stewardess


Sumber: Askmen.com

Tiada ulasan: