Adam tak mahu Fiza berlakon adegan sentuh-sentuh | Boros Di Aralom

Sabtu, 28 September 2013

Adam tak mahu Fiza berlakon adegan sentuh-sentuh

Dah kahwin, kena patuh cakap suami..ini dia antara peraturan baru Fiza Elite selepas berkahwin dengan Adam yang dah makin warak.

Penyanyi kelahiran Akademi Fantasia, Adam (AF2) tidak menghalang isterinya Fiza (Elite) untuk meneruskan kerjaya lakonannya pada masa akan dengan syarat Fiza perlu menjaga batas-batasnya sebagai seorang isteri.

"Dia boleh berlakon, tak ada masalah. Cuma kena jaga batas-batas seperti tidak boleh melakonkan babak bersentuhan, pegang-pegang. Dia boleh teruskan kerjaya dia dan saya akan tumpukan pada pusatan rawatan saya iaitu Nur Salam", kata Adam ketika ditemui sejurus usai majlis ijabkabul bertempat di banggunan Jabatan Agama Islam Selangor, semalam.

Pasangan ini sah sebagai suami isteri dengan hanya sekali lafaz kira-kira jam 10.30 pagi, semalam

Dalam pada itu Adam menjelaskan majlis pernikahan mereka bukanlah dibuat dalam keadaan tergesa-gesa. Sebaliknya mereka telah membuat persiapan sejak bulan Ramadan lalu. Namun berita mengenai pernikahan mereka terdedah beberapa hari sebelum majlis dilaksanakan. 

"Kami bukan tergesa-gesa. Persiapan kami nak kahwin dah dibuat sejak bulan puasa lalu. Cuma baru beberapa hari ini orang baru dapat tahu. Patutnya kami nak bernikah sama dengan tarikh ulang tahun kelahiran saya iaitu pada 19 September lalu. Tapi banyak urusan yang kami perlu selesaikan. 

Sebenarnya kalau diikutkan, dua hari saya jumpa Fiza saya dah terus ajak dia nikah", dedah Adam. 

Bercerita lanjut mengenai hal itu, penyanyi yang popular dengan lagu 'Jatuh' ini berkata, setelah lama todak berhubung, dia mula memberanikan diri untuk mennghubungi Fiza apabila terpandang status di BB pin bekas kumpulan Elite itu sudah bertudung. 

"Sebelum ni memang saya pernah jumpa dia di acara hiburan. Tapi masa tu dia belum berhijab lagi. Ketika tu kami mula tukar BB pin. Selepas lama tak berhubung, alih-alih sebelum bulan puasa lalu saya nampak di status BB pin dia, yang dia dah berhijab.  

" Saya ajak dia berjumpa dan kali pertama kami di Kota Damansara, selepas solat Tarawih. Sejak pertemuan itu, saya terus cama rindu, angau dan saya asyik terbayang-bayang wajah Fiza. Semasa kali kedua saya jumpa dia, saya nyatakan hasrat saya nak menikahi dia. Dia pun tersenyum-senyum", katanya yang turut terpikat dengan kelembutan dan ketegasan isterinya itu terutama dalam hal menguruskan anak-anak.

Adam juga memberitahu pada Aidilfitri lalu dia ada membawa Fiza pulang ke Sabah dan diperkenalkan kepada keluarga, ternyata keluarganya sangat menyenangi kehadiran Fiza. 

Ditanya mengenai tanggungjawabnya sebagai bapa segera kepada dua cahaya mata Fiza (hasil daripada perkahwinannya sebelum ini), Adam berkata dia tidak mempunyai masalah kerana sudah terbiasa dengan kanak-kanak. Ini kerana jarak di antara dia dan adik-diknya agak jauh, jadi selain sebagai abang ada ketika dia juga sebagai ayah.

Mengenai perancangan bulan madu, setakat ini mereka belum memikirkan destinasinya. Manakala untuk menimang cahaya mata sendiri Adam hanya menyerahkan kepada Allah. Tetapi dia dan isterinya tidak menolak jika mereka dikurniakan zuriat dalam masa terdekat. 

Anda boleh baca keseluruhan artikel ini di MalaysianDigest.