Warga Brazil bantah Piala Dunia..turut disertai Batman dan Spiderman | Boros Di Aralom

Isnin, 27 Januari 2014

Warga Brazil bantah Piala Dunia..turut disertai Batman dan Spiderman

Alamak!! Batal lah tiket gua nak pergi tengok World Cup ni...dengan Spiderman dan Batman sekali membantah penganjuran itu kat Brazil tau..

Penunjuk perasaan pakai kostum superhero. (Foto: SinarHarian)
BRASILIA - BRAZIL. Lebih 2,000 penunjuk perasaan mengadakan protes di beberapa bandar di Brazil, kelmarin sebagai membantah kos penganjuran Piala Dunia yang bakal berlangsung di negara itu pada 12 Jun depan. 
Media tempatan melaporkan demonstrasi tersebut bertukar ganas selepas pihak berkuasa cuba untuk menyuraikan kumpulan yang berhimpun di hadapan Muzium Seni Sao Paulo. Menurut polis, seramai 128 penunjuk perasaan telah ditahan dalam insiden pertempuran tersebut. 
Protes anjuran kumpulan Anonymous Rio itu turut diadakan di beberapa bandar utama lain.
Difahamkan, dipetik dari Press TV, bantahan tersebut dibuat selepas kerajaan didakwa melakukan pembaziran kerana menghabiskan jutaan ringgit yang sepatutnya dilaburkan dalam pelbagai sektor termasuk kesihatan dan pendidikan penduduk di negara itu. - SinarHarian
Kereta polis pun kena hentam oleh penunjuk perasaan. (Foto: BelfastTelegraph)

Kain rentang penunjuk perasaan (Foto: BelfastTelegraph)

Ketirisan dan pembaziran berlaku di mana-mana negara yang tak tau mentadbir..apatah lagi kalau ditambah dengan kes rasuah yang parah..so, Malaysia nak bida World Cup 2034 dah ni..macam mana korang sebagai rakyat Malaysia..setuju tak? Nanti impian korang untuk tengok Harimau Malaya beraksi secara automatik kat Piala Dunia akan tercapai kalau berjaya bida..

Tapi macam memalukan pula kalau prestasi HM masih di takuk yang lama..ingat lagi tak masa Piala Asia dulu tu..yang Malaysia jadi penganjur bersama tu..cuba ingat, pasukan mana yang jadi belasahan?  Bukan tak optimis dan memperkecilkan keupayaan HM, cuma melihat kepada realiti semasa dunia bola sepak tempatan yang masih tak mampu keluar dari kepompong Asia Tenggara...kalaulah berjaya jadi tuan rumah, jadikah lah itu satu penunjuk aras baru dalam usaha mempertingkatkan lagi prestasi sukan bola sepak negara kelak..

Oh ya..kalau anda nak juga pergi Brazil tengok World Cup pada bulan Jun ini, sedialah kumpul duit banyak-banyak..kalau tak der duit lebih, jangan risau, Maybank boleh hantar korang p sana..hanya RM100 jer kosnya..nak tahu bagaimana? terjah lah laman web Maybank Malaysia ini.

Lagi satu, bukan setakat bola sepak saja yang nak merudum, sukan sepak takraw pun dah nazak..mari selamatkan sukan pusaka tradisi  Melayu ini, tunjukkan sokongan anda di My Roar for Takraw sekarang dan jerit lah puas-puas..jangan risau, korang boleh dapat hadiah sagu hati yang lumayan juga nanti..

Tiada ulasan: