Lpgn Xtreme, Satu Penipuan atau Satu Peluang? | Boros Di Aralom

Ahad, 5 Januari 2014

Lpgn Xtreme, Satu Penipuan atau Satu Peluang?

Dunia makin canggih, teknologi maklumat makin pantas, peluang perniagaan makin fleksible, siapa yang bijak dan pantas mengambil peluang maka dia lah yang untung. Cepat atau tidak, itu terpulang kepada usaha seseorang itu...

Hari ini saya nak berkongsi satu benda yang memang sedang hangat berlegar di internet sekarang. Benda ini adalah satu bentuk perniagaan online atau dalam kata FBnya, peluang buat duit online...hohoho..

Benda yang saya nak kongsi ini ialah LPGN Xtreme atau dengan full name nya, Life Pharm Global Network. Adakah ianya satu lagi penipuan alam maya atau satu peluang? Peluang nak tipu orang??..sama-sama kita nilaikan..

Kalau korang buka laman web Lpgn Xtreme, sekali imbas memang ianya seakan-akan satu bentuk skim cepat kaya atau sistem MLM yang banyak kencing orang. First page dah tunjuk wang tunai, hadiah-hadiah gempak yang lain sampai ribuan dollar, serta janji-janji tahap manifesto PRU yang menjanjikan kesenangan rakyat....oh please, jangan termakan janji manis tu..

Eh, biar betik? Jika anda ni memang berfikiran rasional, memang tidak ada satu pun benda di dunia ini datang bergolek dengan percuma tanpa diusahakan. Apa yang tertera di fornt page laman LPGN Xtreme itu hanyalah satu bentuk 'impian' atau angan-angan yang bertujuan untuk menarik minat orang ramai supaya menyertai program ini. Kalau nak dapat pendapatan lumayan seperti yang dijanjikan, kenalah berusaha. Kalau malas, memang tak dapat apa-apa pun. Ibarat tunggu kucing bertanduk jer lah.

Tapi kalau dilihat dari sudut positif serta dinilai dari segi hukum hakam, program ini memang terbukti boleh menjana pendapatan dan tiada unsur penipuan. Ini kerana wang pendapatan ahli itu akan terus masuk ke akaun bank ahli melalui 'member to member payment' tanpa melalui admin.

Anda join dan bayar RM50 kepada orang yang introduce benda ni...lepas tu anda dapat link untuk dipromosikan..kalau usaha anda banyak hari ini, mungkin anda dapat juga dua tiga orang ahli baru yang menyertai anda..kemudian mereka pula akan bayar RM50 kepada anda untuk mendapatkan link promosi mereka. Semakin banyak tempat anda mempromosikan link, maka peluang untuk menjana pendapatan adalah lebih tinggi. Yang penting, jangan buat aktiviti spam. Carilah tempat yang sesuai seperti di group Facebook yang suka buat bisnes.

Mungkin ada lagi yang bertanya, mana produknya? Tadi kata ini bisnes...huhu...nak tau apa produknya? Produk LPGN Xtreme ialah Website dan Produk kesihatan. Tapi dalam bisnes ni, anda tak buat jualan langsung yer. Anda hanya perlu promosikan link referal anda sahaja kepada sebanyak mana tempat yang boleh.

Program ini lebih kepada penjanaan modal untuk anda memulakan bisnes bersama Life Pharm Global. Penjanaan modal dilakukan dengan menjadi Afiliate reseller website LPGN Xtreme dan jana 100% komisyen. Mulakan dengan modal RM50 terlebih dahulu. Apabila ahli sudah mengumpul modal sebanyak RM350 maka barulah mereka diminta untuk UPGRADE keahlian kelak.

Mari lihat apa yang ada dalam laman ahli LPGN Xtreme ini. Ok lah, saya ngaku, saya dah join...ni income first week aku..tak lah banyak, tapi oklah tu sebab dah balik modal dua kali ganda. Ada blog, tempek jer banner. Kot-kot ada juga yang sangkut..hehe..



Laman ini pula menyediakan link url untuk anda promosikan beserta dengan bantuan promosi sekali. Apa yang patut dibuat dan apa yang tak patut dibuat.



Di laman bawah ini pula, anda boleh akses dengan mengklik bahagian "Upgrade to Pro" bagi yang dah aktifkan keahlian. Untuk upgrade, kita perlu membayar RM100 lagi kepada orang yang introduce benda ni kat kita atau juga dikenali sebagai Upline. Tapi kalau upline kita tu belum upgrade keahliannya kepada Pro-member, maka kita akan membayar keahlian tersebut kepada Upline lain yang dah upgrade. So, kalau korang tak nak terlepas pembayaran ni, silakan upgrade cepat-cepat.



Serius, aku tak kenal pun siapa upline aku. Aku join sebab aku yakin dengan sistem ni..Di laman bawah pula, ditunjukkan bagaimana menghantar emel tanpa membuat spam kepada 5000 penerima setiap hari. Kemudahan ini bukan saja sesuai digunakan untuk mempromosikan link Lpgn Xtreme anda malah juga boleh digunakan untuk mempromosi bisnes lain.



Di bahagian ini ialah laman untuk anda mengaktifkan penyertaan ahli yang menyertai Lpgn Xtreme di bawah anda. Sebelum mengaktifkan keahlian, anda perlu mempunyai Pin yang mencukupi terlebih dahulu. 1 Pin diperlukan untuk mengaktifkan keahlian PAID Member dan 2 Pin diperlukan untuk mengaktifkan keahlian PRO Member. Pin ini perlu dibeli terlebih dahulu dari admin website ini. Harganya, RM10 untuk 1 pin. Tapi kalau nak minta pin terus dari Upline pun boleh juga..mana lah tahu, Upline anda tu baik hati bagi pin percuma...hehe..

So, tepuk dada tanya selera. Jika anda merasakan bahawa LPGN Xtreme ini adalah satu penipuan dan tidak menjamin pendapatan, maka jangan bazirkan masa anda menyertainya. TAPI jika anda melihat LPGN Xtreme sebagai satu peluang menambah pendapatan secara online dari rumah, maka rebutlah peluang ini. Peluang untuk anda menjana pendapatan masih terbuka luas. Bila sebut pasal bisnes, pastinya ia melibatkan modal. Jadi faham-faham je lah.

Oh ya, ini satu tips dari anonymous, "kalau buat bisnes, jangan terlalu fikir untuk untung cepat, tapi fikirkan jalan bagaimana untuk mendapat keuntungan"..semoga maju jaya.

SERTAI LPGN XTREME DI SINI

Tiada ulasan: