1001 Penderaan! Ibu tiri kejam dera anak tiri, siap sumbat cili ke dalam kemaluan | Boros Di Aralom

Rabu, 8 Januari 2014

1001 Penderaan! Ibu tiri kejam dera anak tiri, siap sumbat cili ke dalam kemaluan

Masih ingat filem Bawang Putih Bawang Merah? (Kredit gambar untuk Zuldeanz)

Ibu tiri medera anak tiri biasanya banyak dilihat dalam kaca televisyen melalui drama dan lakonan. Tapi ironinya, kes ibu dera anak tiri juga banyak berlaku di dunia realiti. Sehinggakan ramai yang cop ibu tiri ini sebagai seorang yang kejam dan tidak penyayang seolah-olah memegang watak antagonis dalam kehidupan sebenar.

Sekiranya anda ada menonton berita Buletin Utama TV3 semalam, ada dilaporan mengenai satu kes penderaan kejam terhadap seorang anak perempuan berusia 11 tahun oleh ibu tirinya. Selain dipukul, anak malang ini diikat kemudian disumbat dengan cili tumbuk ke bahagian kemaluan dan mulutnya. Bayangkanlah kesakitan yang ditanggung. Dan yang paling sadis lagi apabila ianya dilakukan di depan lima lagi anak lain bersama nenek mereka. Disebabkan sudah uzur, si nenek tidak dapat berbuat apa-apa. Selepas tidak dapat menahan kesikitan yang teramat sangat, si anak kecil yang didera ini mengadu kepada ibu saudaranya dan laporan polis telah dibuat. TV3 juga melaporan bahawa anak kecil yang didera itu akan diberikan bantuan yang sepatutnya oleh pihak Kementerian Pembangunan Keluarga dan Masyarakat.


Kita berharap supaya kes ini disiasat sepenuhnya dan tindakan yang wajar akan dikenakan kepada pihak yang terbabit. Jika dinilai dari segi psikologi pastinya pengalaman pahit ini akan memberi kesan jangka panjang terutamanya kepada anak kecil yang didera itu.

Bukan semua ibu tiri itu jahat malah sebenarnya banyak ibu tiri yang lebih penyayang kepada anak tiri mereka walaupun anak-anak itu bukan anak kandung. Begitu juga sebaliknya dengan ibu kandung. Semuanya bergantung kepada sifat dan sikap seseorang itu. Kalau dah jahat, memang jahatlah orang itu sampai anak sendiri pun di'makan'. Kalau dah baik, memang baiklah orang itu kepada semua orang tanpa mengira 'bulu'.

The moral of the real story is...korang boleh fikir sendiri...ajarlah anakmu cara hidup yang baik, supaya sampai kapan pun, dia akan melakukan hal yang baik-baik. Paling penting, sentiasalah bersandar kepada Dia Yang Esa.

>> Mohon jawatan kosong di Malaysia Airlines di sini
Pelajari Teknik Pantas Matematik Sambil Jana Pendapatan Sampingan

Tiada ulasan: